Taj program, koji će MMTPR na jesen uputiti na mišljenje i prihvaćanje županijama i Gradu Zagrebu, a potom na donošenje Vladi, predviđa modernizaciju i poboljšanje sigurnosnih sustava na 1.029 od ukupno 1.556 željezničko-cestovnih prijelaza u razini, dok ih se 527 može ocijeniti definitivno uređenim u skladu s važećim propisima, kaže se u priopćenju MMTPR-a.
Iako su svi prijelazi osigurani na zakonom predviđen način, riječ o prometnim točkama visokog rizika na kojima se u prosjeku događa 5 do 7 nesreća mjesečno, većinom s najtežim posljedicama. Prema podacima MMTPR-a, uzročnici nesreća u 98 posto slučajeva su vozači cestovnih vozila.
Program predviđa ukidanje 356 prijelaza s kojih bi se promet usmjerio na jedan od susjednih željezničkih prijelaza, dok bi se potpuno ukinulo 38 prijelaza.
Polubranicima bi se dopunilo 39 prijelaza, a na 154 će se uz polubranike ugraditi svjetlosni i zvučni sustavi upozorenja. Ti sustavi bit će ugrađeni i na 316 prijelaza, a na njih 56 uredit će se trokut preglednosti. Denivelacija, odnosno izgradnja podvožnjaka kao najskuplje ali i najsigurnije i najkvalitetnije rješenje, predviđa se na 70 mjesta.
Rješavanje prijelaza u razini predviđeno je do 2015. godine, a denivelacije do 2019. godine. Za izvor financiranja projekta predviđena su sredstva iz državnog proračuna, nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, zajmova, predpristupnih fondova EU-a i međunarodne donacije. Za za ovu godinu, kaže se u priopćenju, osigurano je 75 milijuna kuna.