Prema toj direktivi, koju je 2003. prihvatio Europski parlament i zemlje članice, proizvođači cigarata neće više moći biti pokrovitelji sportskih i kulturnih manifestacija, ali samo onih prekograničnih u kojima sudjeluje dvije ili više država. Zabrana se ne odnosi na sportske i kulturne manifestacije unutar jedne zemlje, osim ako to nije zabranjeno propisima te zemlje.
Reklamiranje cigareta na televiziji u Europskoj uniji zabranjeno je još početkom 1990-tih godina.
"Zabrana reklamiranja duhana jedan je od najefikasnijih načina za smanjenje broja pušača. Ova direktiva spasit će živote i smanjiti broj Europljana koji boluju od bolesti povezanih s pušenjem", rekao je, prema priopćenju Europske komisije, povjerenik za zdravlje i zaštitu potrošača Markos Kyprianou.
Prema podacima Europske komisije, oko 650.000 ljudi godišnje u Europskoj uniji umre od bolesti povezanih s pušenjem.
Cigarete će se i dalje moći reklamirati u kinima, na jumbo-plakatima te na pepeljarama ili suncobranima u kafićima.
Godine 1998. EU je pokušala potpuno zabraniti svako reklamiranje cigarata, ali je taj pokušaj propao kada je Europski sud pravde 2001. poništio tu direktivu uz obrazloženje da "izlazi izvan okvira nadležnosti EU-a".