FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ceh trgovine HOK-a: najveći problem siva ekonomija i nelojalna konkurencija

ZAGREB, 18. srpnja 2005. (Hina) - Siva ekonomija i nelojalnakonkurencija gorući su problemi hrvatske trgovine, istaknuto je nasjednici Ceha trgovine Hrvatske obrtničke komore (HOK).
ZAGREB, 18. srpnja 2005. (Hina) - Siva ekonomija i nelojalna konkurencija gorući su problemi hrvatske trgovine, istaknuto je na sjednici Ceha trgovine Hrvatske obrtničke komore (HOK).

Predsjednik Ceha Boris Vukelić kazao je da je, prema procjenama, čak 30 posto trgovine u sivoj zoni, izviješteno je iz HOK-a.

Izostanak obveze izdavanja računa za neke oblike trgovine u Cehu drže neopravdanim, a to se ponajprije odnosi na trgovine pretežito tiskom i duhanskim proizvodima, koje uz prodaju robe s istaknutim cijenama, znatni dio prometa ostvaruju prodajom ostale robe. To ih, kako napominju u Cehu, čini privilegiranim paralelnim trgovačkim lancima.

Stoga Ceh trgovine predlaže Vladi, a posebice Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva, da se uvede obveza izdavanja računa za sve oblike trgovine uz izuzetak individualnih poljoprivrednih proizvođača koji prodaju sezonske proizvode, i to za trgovine pretežito duhanskim proizvodima odmah, a za ostale u primjerenom roku.

Osim toga predlažu da se novim Zakonom o trgovini adekvatno riješi otkup poljoprivrednih proizvoda kao i veletrgovina ribom. Naime, HOK je kao koautor još 2001. godine dostavio Ministarstvu gospodarstva prijedlog Odluke o trgovini na veliko ribom, koja može biti temelj za zakonsku zaštitu ribara i potrošača.

Ceh je raspravljao i o sve većem broju novootvorenih kineskih trgovina te su izrazili sumnje u odgovarajuću carinsku kontrolu kineske robe (neisticanje cijena i njihovo višekratno mijenjanje tijekom dana). Stoga Ceh traži od Državnog inspektorata da provjeri prijave radnika.

Hrvatska još uvijek, kako su istaknuli, može izbjeći probleme kakvi su u nekim europskim zemljama, prije svega sprječavanjem pretvaranja turističkih viza u poslovne, te striktnom primjenom zakona.

Na sjednici je bilo riječi i o veleprodajnoj trgovačkoj kući "Metro", koja je, zbog izdavanja kartica i onima koji na to nemaju pravo (djelatnici privatnih i javnih poduzeća, ustanova i službi) u stvari postala maloprodaja, a time i nelojalna konkurencija članovima Ceha trgovine i ostalim trgovcima.

"Metro" time, kako je ocijenio Vukelić, zaobilazi novi Zakon o trgovini, koji zabranjuje maloprodaju u veleprodajnim objektima, a za njihove kupce ne vrijedi ni Zakon o zaštiti potrošača, koji se odnosi samo na kupce u maloprodaji.

Ceh stoga traži da se u "Metrou" uvede praksa koja se primjenjuje u drugim zemljama u kojima "Metro" posluje (primjerice, ovjera otpremnica pečatom).

Ceh trgovine pozdravlja prijedlog da se u većem dijelu godine rad nedjeljom omogući samo manjim trgovinama, imajući u vidu da se tako potiče "kvartovska" trgovina, koja je na rubu opstanka, a vrlo je važna - i sa aspekta opskrbe stanovništva, i stoga što po jedinici prodanog proizvoda zapošljava višestruki broj radnika.

(Hina) xpp/xtp yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙