Isporučitelj je francuski proizvođač Geismar, a opremu čine stroj za četkanje vrijedan 200 tisuća eura, stroj za zavarivanje (1,4 milijuna eura) i završni obradni centar (900 tisuća eura), rekao je na otvaranju direktor PRO-REG-a Davor Poljak.
Postrojenje će omogućiti zavarivanje tračnica u trakove duge 240 metara, što bi, uz tehnološku razinu obrade bez konkurencije u zemljama regije, trebalo PRO-REG-u omogućiti punu zaposlenost, dodao je Poljak.
Kako doznajemo, najbliže slično postrojenje je u Austriji, a u zemljama bivše Jugoslavije postoji još samo u Sloveniji, ali nije u funkciji. Stoga u PRO-REG-u računaju da će uz poslove za Hrvatske željeznice za njih biti posla i u drugim zemljama.
Novom tehnologijom moguće je zavariti oko 360 kilometara tračnica godišnje, pa je u roku od dvije godine moguće servisirati jednokolosječnu prugu od Zagreba do Splita, kaže direktor HŽ-a Tomislav Josip Mlinarić.
Investiciju u PRO-REG on stavlja u kontekst restrukturiranja HŽ-a u kojemu je privatizacija ovisnih društava, po njegovoj ocjeni, jedno od najvažnijih i najosjetljivijih pitanja. Tako je, kako je najavio, privatizacija PRO-REG-a planirana za 2006. godinu, a danas otvorena linija za zavarivanje omogućit će mu tehnološku i financijsku konsolidaciju do razine u kojoj poslovodstvo i zaposlenici ne moraju strahovati za svoju budućnost.
PRO-REG, sa 120 zaposlenih, godišnje ostvaruje promet od 35 milijuna kuna, a restrukturiranjem i modernizacijom tehnoloških linija očekuje se porast na 50 milijuna kuna. Posluje na tri lokacije, a tehnološka cjelina u Zaprešiću u kojoj je instalirana nova oprema, sudjeluje u ukupnoj realizaciji sa 40 posto.