FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Završio 23. muzički biennale Zagreb

ZAGREB, 24. travnja 2005. (Hina) - Večeras je u Hrvatskom narodnomkazalištu u Zagrebu održana večer glazbe i plesa nove talijanskekoreografije, kojom je završio 23. Muzički biennale Zagreb, koji jeove godine ugostio i Svjetske dane glazbe.
ZAGREB, 24. travnja 2005. (Hina) - Večeras je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu održana večer glazbe i plesa nove talijanske koreografije, kojom je završio 23. Muzički biennale Zagreb, koji je ove godine ugostio i Svjetske dane glazbe.

"Glazba i ples gradova - nova talijanska koreografija" protekla je u nastupu Baleta Torinskoga kazališta koje je izvelo djelo "Cavaraggio", u koreografiji Mattea Levaggija. U drugom dijelu izvedeno je nekoliko kraćih baletnih točaka, u koreografiji Maura Bigonzettija i Massimiliana Volpinija. Uz Balet Torinskoga kazališta nastupili su i plesači Teatra milanske Scale, te članovi Baleta pariške Nacionalne opere. Publika je u prepunom kazalištu pljeskom nagradila izvođače.

U proteklih desetak dana na brojnim biennalskim priredbama sudjelovalo je više od tisuću glazbenika, izvođača i skladatelja iz oko 50 zemalja.

Ocjenjujući ovogodišnji Biennale direktor Ivo Josipović izjavio je kako je najvažnija ocjena te priredbe što je bila jako posjećena i izazvala veliko zanimanje medija i publike.

Josipović je, uz ostalo, istaknuo kako je na festivalu sudjelovao velik broj gostiju iz inozemstva, a

održane su i četiri paralelne međunarodne konferencije o suvremenoj glazbi.

Od gostiju festivala posebno je izdvojio suvremenu rusku skladateljicu svjetskog glasa Sofiju Gubajdulinu. Njezina skladateljska večer u Hrvatskom glazbenom zavodu bila je iznimno posjećena, a glazbenica je kazala da je rijetko naišla na tako dobar prijem kao u Hrvatskoj.

Na pitanje kako će se nastaviti biennalski događaji ubuduće, Josipović je kazao da će Biennale nastaviti dosadašnjim putom, a glavna mu je karakteristika različitost izričaja. Zagreb je kroz takav pristup Biennalu postao glazbena metropola, pogotovu kad je riječ o suvremenoj glazbi, a Josipović je ocijenio da je ta manifestacija pokazala i kako hrvatski skladatelji, što se tiče talenta tehnike i sposobnosti, ne zaostaju za svojim europskim kolegama.

Biennalu nedostaje institucionalna podrška, tvrdi Josipović, a Hrvatskoj, maloj i relativno siromašnoj zemlji, nedostaje jedan veliki ozbiljan izdavač što se tiče glazbe. Josipović smatra da Hrvatsko društvo skladatelja obnaša i one funkcije koje bi trebao netko drugi raditi. Ustvrdio je da nemamo pravo glazbeno tržište i ni jednu sustavniju brigu o plasmanu naše glazbe u inozemstvu, a što bi uz Društvo skladatelja trebale raditi i druge institucije, rekao je, među ostalim, direktor zagrebačkog Muzičkog biennala Ivo Josipović.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙