FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hrvatski građani većinom za domaće proizvode

ZAGREB, 13. travnja 2005. (Hina) - Većina hrvatskih građana, njih 70posto, slaže se s tvrdnjom da kupnja stranih, a ne domaćih markiproizvoda, šteti hrvatskoj industriji, pokazalo je istraživanje GfKHrvatske.
ZAGREB, 13. travnja 2005. (Hina) - Većina hrvatskih građana, njih 70 posto, slaže se s tvrdnjom da kupnja stranih, a ne domaćih marki proizvoda, šteti hrvatskoj industriji, pokazalo je istraživanje GfK Hrvatske.

Vrlo visoko slaganje s tom tvrdnjom iskazali su građani Istre s Primorjem i sjeverne Hrvatske, osobe između 45 i 54 godine te starije od 65 godina, ispitanici s najnižom i najvišom naobrazbom.

Istraživanje je pokazalo da bi više od 67 posto ispitanih u trgovini radije kupilo domaću marku kave, za domaću marku čokoladice opredjelilo se njih 55 posto, za domaće pivo njih 53 posto, a 50 posto ispitanika radije bi kupilo tjesteninu domaće proizvodnje.

Istodobno, kod kupovine obuće i odjeće, hrvatski građani više preferiraju internacionalnu marku pa bi se za kupnju tenisica internacionalne marke odlučilo 50 posto ispitanika, a za domaću marku njih 15 posto.

Stranu marku tenisica izričito preferiraju u Zagrebu s okolicom te cijela obalna zona, zatim sve dobne skupine od 15 do 55 godina starosti, srednje i visoko obrazovani, zaposleni te osobe s osobnim mjesečnim prihodima preko 4.000 kuna.

Pri kupnji odjeće za posebnu priliku 35 posto ispitanika drži da im je svejedno radi li se o domaćoj ili internacionalnoj marki, njih 31 posto odlučilo bi se za domaću marku, a njih 24 posto za internacionalnu.

Domaću marku odjeće u prosjeku su više naveli stanovnici naselja od 2 do 10 tisuća

stanovnika, muškarci, osobe starije od 45 godina te ispitanici nižeg i srednjeg obrazovanja.

Internacionalnu marku posebno preferiraju građani Zagreba s okolicom, u Dalmaciji, mladi od 15 do 34 godine, visokoobrazovani te oni s najvišim osobnim mjesečnim prihodima.

Kod usluge korištenja otvaranja bankovnog računa, rezultati istraživanja pokazali su da domaću uslugu preferira 48 posto ispitanika, internacionalnu uslugu 19 posto, dok je 21 postotku ispitanika svejedno radi li se o domaćoj ili internacionalnoj usluzi.

Za domaću banku natprosječno bi se opredijelili ispitanici u Slavoniji, Lici, Kordunu i Banovini; osobe koje žive u naseljima od 2 do 10 tisuća stanovnika, žene, stariji od 45 godina te ispitanici nižeg i srednjeg obrazovanja.

Rezultati istraživanja pokazali su kako polovica ispitanika, dakle njih 50 posto, u budućnosti namjerava internacionalne marke proizvoda i usluga kupovati jednako kao i do sada. Njih 17 posto kupovat će internacionalne marke manje nego do sada, a njih šest posto kupovat će ih više nego što je to radilo do sada.

Iz GfK Hrvatska naglašavaju da je istraživanje javnog mnijenja provedeno na reprezentativnom uzorku građana starijih od 15 godina, metodom osobna anketa u domaćinstvu provedenom u ožujku ove godine.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙