FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Čak 77 posto domaćih tvrtki vidi nužnost restrukturiranja

ZAGREB, 15. ožujka 2005. (Hina) - Veliki postotak ispitanih domaćihpoduzeća, čak 77 posto, smatra da je restruktiranje nužno za većinutvrtki koje se žele prilagoditi tržišnim promjenama, navodi se uistraživanju nezavisne agencije za istraživanje tržišta i javnogmnijenja Puls.
ZAGREB, 15. ožujka 2005. (Hina) - Veliki postotak ispitanih domaćih poduzeća, čak 77 posto, smatra da je restruktiranje nužno za većinu tvrtki koje se žele prilagoditi tržišnim promjenama, navodi se u istraživanju nezavisne agencije za istraživanje tržišta i javnog mnijenja Puls.

To istraživanje, provedeno na uzorku od 48 izabranih tvrtki u Hrvatskoj, predstavljeno je na danas otvorenoj dvodnevnoj konferenciji "Corporate Restructuring" čija je svrha pokazati kroz spoj teorije i prakse kakvi se problemi najčešće javljaju pri restrukturiranju tvrtke i kako ih rješavaju neka od domaćih poduzeća.

Tako 73 posto od ispitanih tvrtki drži da je restrukturiranje poslovna potreba koja će se u budućnosti sve intenzivnije postavljati pred hrvatske tvrtke.

U polovici ispitanih tvrtki pritom smatraju da je restrukturiranje potrebno većini domaćih tvrtki, dok ih 44 posto drži da je restrukturiranje "često jedini izlaz za daljnji život poduzeća".

Prema tom istraživanju u protekle četiri godine neki oblik restrukturiranja je provelo čak 62 posto anketiranih, a 75 posto ih to uskoro namjerava učiniti.

Član uprave Spara Danijel Vidiš ustvrdio je da je hrvatsko tržište podijeljeno, što stvara prostor za spajanje i akvizicije, kojih kod nas, kazao je, gotovo i da nema. Dodao je da je u svakoj branši po jedno ili dva velika poduzeća i da su zbog toga spajanja i preuzimanja nemoguća.

Hrvatske tvrtke moraju se restrukturirati, jer se na tržištu sučeljavaju sa ulaskom multinacionalnih tvrtki i regionalnih igrača, padom prodaje, rastom marketinških troškova i polulegalnim uvozom, naglasio je Vidiš. Pojasnio je da su hrvatskom tržištu potrebna ili spajanja i strateški savezi ili specijalizacija na regionalnoj razini.

Radi uspostavljanja kompatibilnosti sa EU i radi poticanja domaće konkurentnosti hrvatskim tvrtkama potrebna je standardizacija poslovanja, kao i uspješno i kvalitetno restrukturiranje, no to zahtijeva i razvoj globalne i regionalne vizije tržišta, uočavanje prednosti organizacijskih sinergija i pravovremeno utvrđivanje rizika i potencijala, kazano je na prvom danu konferencije čiji je organizator tvrtka Infoarena.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙