FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Trenutno 450.000 ovrha u postupku

ZAGREB, 7. ožujka 2005. (Hina) - Trenutno 450.000 ovrha u postupku
ZAGREB, 7. ožujka 2005. (Hina) - Trenutno 450.000 ovrha u postupku

HINA - Financijski servis

Osnivanje očevidnika nekretnina i pokretnina vrednijih od 50.000 kuna, osnivanje komisionih prodavaonica, jednostavnija i učinkovitija procedura ovrhe, obvezivanje pravnih osoba i institucija na davanje podataka, neke su od najvažnijih izmjena i dopuna Ovršnog zakona koje je Vlada poslala u redovitu saborsku proceduru.

Praksa pokazuje da sudski postupci ovrhe i osiguranja traju predugo, da se nepotrebno odugovlače, često bez odgovarajućeg uspjeha, te da stranke često zlorabe svoja ovlaštenja, upozorila je ministrica pravosuđa Vesna Škare Ožbolt.

Trenutno se, kaže, oko 30 posto od ukupno 1,5 milijuna neriješenih sudskih predmeta odnosi na ovršne postupke, pa preračunato to znači da je riječ o oko 450.000 ovršnih postupaka.

Izmjene i dopune će, drže u resornom Ministarstvu, rezultirati učinkovitijom provedbom ovršnog postupka i rasterećenjem sudova.

Očekuje se da će se brojnim izmjenama Ovršnog zakona pojednostaviti, ubrzati i činiti djelotvornom ovrha na nekretninama, pokretninama i novčanim tražbinama po računu kod banaka.

Tako se predloženom reformom ovršnog postupka u zakon vraća čitav niz instituta koji je bio ukinut 2003., kao što su, primjerice, nastavak ovrhe promjenom sredstva i predmeta ovrhe, pravni lijekovi, odgoda ovrhe, ovrha na tražbini po računu kod banke, fiducijarno osiguranje.

Izmjenama bi se propisala ovršnost provostupanjskih sudskih odluka kojima se nalaže isplata tražbine za glavnice od 1.000 do 5.000 kuna. To zapravo znači da bi se u sporovima niže vrijednosti, koji se redovito odnose na isplate dugova za komunalne usluge, energente, vodu ili pretplate i u kojima se žalbe u pravili ne prihvaćaju, ubrzalo prisilno ostvarenje tražbine oduzimanjem žalbi suspenzivnog učinka.

Veliki problem u ovrhama je i nedostupnost podataka o imovini, zatvorenost određenih evidencija, odnosno dobivanje podataka je li netko negdje zaposlen, prima li mirovinu, ima li automobil i kakav, ima li račune kod banaka i sl.

Stoga bi se izmjenama, podrži li ih Sabor, propisala obveza Zavoda za mirovinsko osiguranje da da podatke je li neka osoba osiguranik i po kojoj osnovi, a FINA primjerice podatke o računu za redovito poslovanje nekog poslovnog subjekta.

Posebno se uređuje i ovrha na motornim vozilima, a ministar unutarnjih poslova posebnim će pravilnikom urediti vođenje upisnika motornih vozila.

Predlaže se i pojednostavljenje ovrha preko računa pravnih osoba i uvođenje mogućnosti prethodne blokade svih računa, a kao novi institut uvodi se mogućnost ovrhe vrijednosnica ubilježenih kod Središnje depozitarne agencije. Ta bi se ovrha obavljala pljenidbom vrijednosnice, njezinom procjenom i prodajom te namirenjem ovrhovoditelja.

Uvelo bi se obvezatno oduzimanje zapljenjenih pokretnina od ovršenika i povjerilo na čuvanje ovrhovoditelju ili komisionaru, a istodobno bi se uredile pretpostavke za osnivanje, organizaciju i rad komisionih prodavaonica.

Poslove javnog komisionara organizirala bi i provodila Hrvatska gospodarska komora, koja bi bila zadužena za organizaciju javnih komisionih prodavaonica za područje jedne ili više županije, ovisno o broju ovrha.

Ministarstvo gospodarstva, na prijedlog HGK, poslove, sve ili samo neke, javnog komisionara za određeno područje može ne temelju provedenog natječaja povjeriti fizičkoj ili pravnoj osobi koja ispunjava uvjete. Samu dozvolu izdaje ured državne uprave u županiji nadležan za gospodarstvo.

HGK će biti zadužena i za vođenje očevidnika nekretnina i pokretnina koje se prodaju u ovršnom postupku, a bio bi to, prema prijedlogu, javni popis objavljen na Internetu.

Otvorila bi se i mogućnost da se na temelju rješenja javnih bilježnika o ovrsi na temelju vjerodostojne isprave ovrha neposredno obavlja kod banaka i poslodavaca, bez angažiranja suda i javnih bilježnika, odnosno da se temeljem javnobilježničkog rješenja o ovrsi može tražiti sudska provedba ovrhe.

Novo uređenje fiducijarnog osiguranja pridonijet će zaštiti vjerovnika, smanjenju rizika plasmana kredita i povećanju opće kreditne sposobnosti.

Time će se posredno pridonijeti rasterećenju sudova jer bi bilo suvišno pribjeći ovrsi radi prisilnog ostvarivanja tržbina, obrazlaže Ministarstvo pravosuđa.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙