FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Zakon o zaštiti potrošača s velikim nedostacima

OPATIJA,3. veljače 2005.(Hina) - Zakon o zaštiti potrošača kao iprovedbeni propisi imaju velikih nedostataka, među kojima je najvećišto kaznene odredbe ne uključuju automatsko obeštećenje potrošača negoje za naknadu štete potrebno pokrenuti sudski postupak, kazala jedanas na znanstvenom skupu o zaštiti potrošača u Opatiji prof. VesnaBrčić-Stipčević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača(HUZP).
OPATIJA,3. veljače 2005.(Hina) - Zakon o zaštiti potrošača kao i provedbeni propisi imaju velikih nedostataka, među kojima je najveći što kaznene odredbe ne uključuju automatsko obeštećenje potrošača nego je za naknadu štete potrebno pokrenuti sudski postupak, kazala je danas na znanstvenom skupu o zaštiti potrošača u Opatiji prof. Vesna Brčić-Stipčević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP).

"Zakon o zaštiti potrošača i jest i nije ispunio očekivanja potrošača - potrošači nemaju povjerenja u učinkovitost tijela nadzora i sudbene vlasti, nemaju naviku traženja ispunjenja svih vrijednosti i nerado pišu pritužbe", kazala je Brčić-Stipčević te dodala da potrošači još ne shvaćaju da učinkovita zaštita počinje od samozaštite.

Na znanstvenom skupu "Zaštita potrošača i ulagatelja u europskom i hrvatskom pravu - Izazovi međunarodnog tržišta roba i kapitala" sudjeluje oko 100 pravnih stručnjaka, predstavnika udruga, Državnog inspektorata i pravosuđa.

Predsjednica HUZP-a je podsjetila da su iz nacrta Zakona bile izbačene sve odredbe koje uređuju odnose potrošača i pružatelja turističkih usluga, posebice u dijelu "paket aranžmana". Nije određeno koliko članova moraju imati povjerenstva poduzeća u javnim uslugama, pa su predstavnici potrošača uglavnom preglasani, a nema ni odredbe o nadoknadi troškova predstavnika potrošača, naglašava.

Loši zakoni, kao što je onaj o komunalnoj djelatnosti, dovode do apsurdnih cjenika kao što je, kazala je, važeći cjenik za isporuku vode na otoku Krku. Komunalno poduzeće Ponikve naplaćuje istu uslugu po 32 različite cijene, u rasponu od 3,75 kuna za prostorni metar vode do 72 kune po kubiku, ovisno o kategoriji kupca. Stoga je HUZP prijavio to poduzeće mjerodavnim tijelima i Ustavnom sudu, ali je utvrđeno da je naplata u skladu s važećim propisima, kazala je Brčić-Stipčević dodavši da je ipak učinjen pomak i da se posljednjih godina sporovi lakše rješavaju, osim kod monopola.

HUZP zaprima zahtjeve građana za pomoć i nastoji im pomoći u ostvarenju njihovih prava. Najviše pritužaba je na monopolističke tvrtke (HEP, HT, poduzeća za vodoopskrbu) te na tijela državne uprave i jedinica lokalne samouprave. Najčešći prigovori su na kakvoću proizvoda, cijene, uslužnost servisa, naplaćivanje neobavljena posla, obračun kamata, neisplaćivanje uloga u štedionicama.

Za bolju zaštitu potrošača potrebno je podići svijest potrošača i povjerenje u institucije, educirati potrošače i poduzetnike, povećati učinkovitost nadzora, donijeti propise i podzakonske akte koji nedostaju, redovito objavljivati analize ustanova za nadzor, osnažiti civilne organizacije te pojačati institucionalnu potporu potrošača u monopolskim područjima, zaključila je Brčić-Stipčević.

Znanstveni skup o zaštiti potrošača završava sutra, 4. veljače.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙