Za Inu se ništa ne mijenja, ostaje isti ugovor, preko MOL-a, o nabavi nafte od Lukoila, ostaju iste količine i cijena, kazao je Dragičević nakon potpisivanja kolektivnog ugovora s tri Inina sindikata.
Ruski naftni div Jukos sredinom ovog tjedna suspendirao je neke ugovore za izvoz sirove nafte, navevši i mađarski MOL da svoj dugoročni ugovor prebaci na Lukoil.
MOL je jučer objavio da je u srijedu, 19. siječnja, zaključio petogodišnji ugovor o snabdjevanju s Lukoilom, te time osigurao pet milijuna tona sirove nafte godišnje.
INA je za potrebe sisačke Rafinerije rusku naftu nabavljala putem MOL-a koji je imao dugoročni ugovor o nabavi s Jukosom, a time su, prema ranijim procjenama, na milijun tona nafte ostvarivane uštede do 15 milijuna dolara.
Na novinarski upit je li u pozadini strategije koju Ina razrađuje o korištenju JANAF-a o opskrbi Ininih rafinerija u Sisku i Rijeci ruskom naftom kopnenim putem, Inina želja da dođe do dodatnih dionica Janafa i hoće li INA kupiti Janaf, Dragičević je odgovorio da je riječ o novinarskim špekulacijama.
Sisačka rafinerija već sad prima naftu putem naftovoda preko Mađarske, a osposobi li se naftovod (potrebno je osigurati obostranu prohodnost dionice Sisak-Omišalj) ruska nafta naftovodom bi se mogla prevoziti i do riječke Rafinerije.
To bi omogućilo transport tri milijuna tona nafte godišnje za rafineriju Rijeka kopnenim putem, pa se ta nafta ne bi trebala prevoziti Jadranom do terminala u Omišlju, objasnio je.
Takva strategija, kako su još ranije objašnjavali iz Ine, otvara i mogućnost povezivanja naftovoda s tršćanskom lukom i transport nafte tim kopnenim, a ne morskim putem, što bi smanjilo transport nafte Jadranom i minimaliziralo rizike vezane za projekt Družba Adria.
U hrvatskoj javnosti već duže vrijeme traju rasprave o projektu Družba Adria, koja predviđa prijevoz nafte iz Rusije preko šest zemalja do luke u Omišlju.
Komisija za ocjenu cjelovitosti Studije projekta Družba Adria jučer je, nakon četiri dana rada, studiju uputila na doradu, odnosno dopunu.
Studiji se najviše zamjera što nije obradila posljedice balastnih voda, inertnih plinova (koje tankeri drže u tankovima da ne bi došlo do eksplozije, a koji se ispuštaju prije utovara nafte) te pitanje koliko se zbog povećanog transporta tankera i nafte povećava rizik u odnosu na postojeće stanje.