FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

INA razrađuje novu strategiju korištenja sustava JANAF-a

ZAGREB, 13. siječnja 2005. (Hina) - Hrvatska naftna kompanija INApotvrdila je danas da razrađuje novu strategiju u kojoj razmatrakorištenje postojećeg naftovodnog sustava Jadranskog naftovoda (JANAF)za opskrbu rafinerija u Sisku i Rijeci ruskom naftom kopnenim putem.
ZAGREB, 13. siječnja 2005. (Hina) - Hrvatska naftna kompanija INA potvrdila je danas da razrađuje novu strategiju u kojoj razmatra korištenje postojećeg naftovodnog sustava Jadranskog naftovoda (JANAF) za opskrbu rafinerija u Sisku i Rijeci ruskom naftom kopnenim putem.

Rafinerija Sisak već sad prima naftu putem naftovoda preko Mađarske. Za opskrbu Rafinerije nafte Rijeka potrebno je osposobiti naftovod od Siska do Urinja (rafinerije). To bi omogućilo transport tri milijuna tona nafte godišnje za rafineriju Rijeka kopnenim putem, pa bi prestala potreba prijevoza te nafte Jadranskim morem do terminala u Omišlju, navodi se u Ininom priopćenju.

Ističu kako je za realizaciju te ideje ključno osposobiti dio naftovoda JANAF-a za transport nafte od Siska prema Rijeci, kako je to bilo i planirano projektom Družba-Adrija (u obostranu prohodnost dionice Sisak-Omišalj).

Iz Ine pritom ističu da bi ta kompanija koristila naftovod za opskrbu naftom riječke rafinerije u količini od tri milijuna tona godišnje.

Istovremeno, rafinerije Novi Sad i Pančevo mogle bi se opskrbljivati ruskom naftom preko Mađarske i Siska postojećim naftovodom. Moguće je i povezivanje naftovoda s tršćanskom lukom i transport oko 10 milijuna tona nafte godišnje tim kopnenim, a ne morskim putem, navode iz Ine.

Procjenjuju da bi transport ruske nafte cjevovodom preko Mađarske smanjio transport nafte Jadranom za najmanje 16 milijuna tona nafte godišnje i minimalizirao rizike koji brinu hrvatsku javnost.

Iz Ine također ističu da bi predložena strategija preferirala prioritetnu modernizaciju sisačke Rafinerije, ali nikako na štetu Rafinerije nafte Rijeka.

Stoga, INA nije protiv projekta Družba Adrija već ukazuje na druge mogućnosti i prednosti koje bi donijela uporaba reverzibilnog cjevovoda, zaključuje se u Ininom priopćenju.

Projektom Družba Adria predviđen je izvoz ruske nafte, preko Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke, Mađarske i Hrvatske te luke Omišalj, a taj je projekt izazvao veliko protivljenje ekoloških udruga u Hrvatskoj.

Početkom ovog tjedna državni tajnik za more Branko Bačić izjavio je da u postojećem obliku projekt Družba Adria ne bi bio prihvatljiv za gospodarske interese i održivi razvoj Hrvatske.

Vlada je na temelju izrađenih studija i iskustava mjerodavnih ministarstava, blizu donošenja odluke o neprihvatljivosti projekta Družba Adria u sadašnjem obliku, najavio je početkom tjedna Bačić.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙