Nadnaslov:Najnovije Microsoftovo 'sredstvo' za ispitivanje nove
tehnologije
Naslov: 'Microsoftov dom' za novu tehnologiju
Podnaslov:Marketinški stručnjaci Microsofta dosjetili su se, po
njihovu mišljenju, primjerenijeg načina za testiranje
korištenja tehnologije nego li je to klasičan laboratorij
tipično sterilne upotrebljivosti - nedavno otvoren,
'Mocrosoftov dom' uspješna je imitacija prostora za
svakodnevni život, unutar kojeg se testiraju novi
proizvodi, poput interaktivnog tv prijemnika.
Piše: Martin WOLK, Reuter
REDMOND (SAD) - Najnovije 'sredstvo' za testiranje tvrtke Microsoft
Corp. posjeduje zamrzivač napunjen sladoledom, udobni, kožom
presvučeni dvosjed te ugodnu blagovaonicu u kojoj je predsjednik
tvrtke Bill Gates već primio prve goste.
Radi se o 'Domu Microsofta', nedavno otvorenom na prostoru od 2.000
kvadratnih stopa, prostoru za svakodnevni život u kojem marketinški
stručnjaci ovog softwareskog diva nastoje shvatiti kako se obični
ljudi služe tehnologijom.
"Ovo mjesto je dokaz da nam je više stalo do razumijevanja ljudi nego
li tehnologije", kaže Patty Stonesifer, potpredsjednica potrošačkog
odjela tvrtke Microsoft.
Nikakav poseban znak izvana ne upućuje na to da se radi o
Microsoftovu domu. Ulazi se na masivna drvena vrata kraj kojih se
nalazi zvonce. Unutar zgrade, dnevni boravak, kuhinja, blagovaonica i
ured postavljeni su u obliku slova 'U' oko središnjeg predvorja.
Iako ne postoje nikakve spavaonice niti kupaonice, ovo mjesto vrlo
uvjerljivo izgleda kao prostor u kojem se živi. Police su presvučene
papirom, na hladnjak su nalijeplijene stare obiteljske slike, a u
kuhinji stoji vrč sa vrućom kavom.
Prošlog su tjedna nebom letjeli baloni puni helijuma a stol u
blagovaonici bio je prekriven ostacima sendviča i voćne salate, nakon
prijema koji je priređen za šestoricu pobjednika promotivnog
natjecanja.
U svakoj se prostoriji nalazi računalo, tri golema TV monitora te
električni kablovi koji se veoma lako mogu priključiti za potrebe
testiranja nove tehnologije.
Ovaj je prostor, čini se, prirodan razvoj stvari za tvrtku koja je
uložila golema financijska sredstva u borbu za udio na snažno rastućem
potrošačkom tržištu kao i u postavljanje temelja za informacijske
autoputeve sutrašnjice.
Međunaslov: Prostor za futurističku tehnologiju "pametnoga doma"
Microsoft je nedavno pokrenuo reklamnu kampanju za televizore
vrijednu 100 milijuna dolara, trošeći godišnje 150 milijuna dolara na
naprednu tehnologiju, u koju spadaju i interaktivni tv prijemnici.
U stvari, Microsoft se upravo nalazi na početnom stupnju testiranja
svoje tehnologije video servera koju razvija u suradnji sa divom
kabelske televizije Tele Communications Inc. Veliki TV monitor koji se
nalazi usred dnevnog boravka Microsoftova doma biti će priključen među
prvima.
Stonesiferova ističe kako je Dom, koji korisnika mami da skine cipele
i opusti se, prikladniji za testiranje nego li klasičan laboratorij
tipično sterilne upotrebljivosti.
"Kada se ugodno uvalite u mekani naslonjač s pićem u jednoj ruci i
daljinskim upravljačem u drugoj, iskustvo postaje stvarnije".
Interaktivni tv prijemnik samo je jedan od mnogih proizvoda koji će
biti testirani u ovom prostoru, navodi Yukiko Shinoda, koordinator
Doma te odgovorna osoba za njegovo uređenje.
Ponekad se od volontera traži da provedu večer u Domu, što
izvršiteljima tvrtke omogućava, primjerice, da mjere vrijeme koje
dijete provede uz računalo u "dječjem kutku".
Djeci je također omogućeno da, umjesto da borave uz računalo, mogu
čitati, igrati se ili pak gledati televiziju.
"Moramo biti sigurni da je izbor primjeren njihovom svijetu", dodaje
Skinoda.
Iako u Domu ne postoje jednostrana zrcala karakteristična za prostore
u kojima se vrše grupna istraživanja, skrivene kamere su smještene iza
zatamnjenog stakla vitrina koje se nalaze u svakoj sobi, a vjerojatno
će se u budućnosti razgovori gostiju Doma snimati.
Ovaj bi se prostor također mogao koristiti kao prostor u kojem će se
testirati futuristička tehnologija "pametnoga doma", čija je svrha
povećati udobnost te pospješiti učinak energije, ističe Shinoda.
"Ovo je mjesto sasvim zaživjelo. Prilikom svake nove posjete ono će
biti drugačije".
(Hina) gm br
091041 MET mar 95
Trump kaže da carine Meksiku i Kanadi možda neće uključivati naftu
Remili: U prvom poluvremenu kao da uopće nismo igrali
Najava događaja - fotografije - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - kultura - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - sport - za petak, 31. siječnja
Najava - gospodarstvo - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - svijet - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za petak, 31. siječnja
Šah - Šesta pobjeda prvog nositelja
ATP Montpellier: Rezultati