PARIZ, 18. ožujka (Hina/AFP) - Kao prvi CyberFestival, ovogodišnji filmski festival u Cannesu hvata korak s multimedijima i uključuje se na Internet već od ovog vikenda: surferi na Webu moći će jahati po Croisetteu, sudjelovati
izravno u dolasku filmskih zvijezda, konzultirati filmografiju s posljednje Zlatne palme ili razgledati po prodavaonicama sitnice vezane uz festival.
PARIZ, 18. ožujka (Hina/AFP) - Kao prvi CyberFestival, ovogodišnji
filmski festival u Cannesu hvata korak s multimedijima i uključuje se
na Internet već od ovog vikenda: surferi na Webu moći će jahati po
Croisetteu, sudjelovati izravno u dolasku filmskih zvijezda,
konzultirati filmografiju s posljednje Zlatne palme ili razgledati po
prodavaonicama sitnice vezane uz festival. #L#
Zlatna palma s plavičastim palmama u pozadini dočekuje posjetitelja
na tom "glamuroznom 'site'" koji je osmislio Canneski festival zajedno
s informatičkim proizvođačem Zenith Data systemsa i reklamnom skupinom
Publicis (http://www.festival-cannes.fr).
To će omogućiti novinarima (njih 3700), akreditiranim za tu
manifestaciju, profesionalcima (25.000), filmofilima i širokoj publici
koja sanja o zvijezdama i šljokicama pristup događajima i
informacijama u realnom vremenu, objasnio je na konferenciji za
novinstvo predsjednik Festivala Pierre Viot.
Prošle godine više od dva milijuna posjetitelja konzultiralo je u
dvanaest dana 'sites' koji su se reklamirali festivalom, a da im ovaj
nije dao pristanak. Ove godine službeni 'site' računa primiti ih tri
puta više, predlažući praktične rubrike (organizacija, modaliteti
akreditacije, shema organizacije, satnice...), zabavne (prodavaonice,
igre...) te informativne (povijest festivala, razvoj u brojkama, veliki
trenuci desetljeće po desetljeće, pet posljednjih godina,...).
CyberFestival obraća se trima vrstama korisnika, istaknuo je Viot i
dodao da će akreditirani novinari u Cannesu raspolagati multimedijskim
prostorom opremljenim terminalima, priključenima na Internet.
Profesionalci, prodavači i kupci raspolagat će svim korisnim podacima
o 400 filmova koji su predstavljeni u sklopu filmskog sajma.
Surferi raštrkani po svijetu raspolagat će otvorenim prozorom na taj
mitski i čarobni svijet i moći će razgovarati ili izravno sudjelovati
na velikim događajima.
Brzog pristupa, jednostavan za konzultiranje, jasan i pristupačan
svima - karakteristike su CyberCannesa, istaknuo je glavni organizator
Gilles Jacob. Surfer-filmofil moći će prijeći s liste Zlatnih palma na
fotografije iz nekog filma, pročitati sinopsis i odjavnu špicu,
skočiti na plakate,... Novinar će se moći vratiti na izvatke s
novinskih konferencija ili biti na predavanju o filmu.
Tisak se često žali zbog teškog pristupa zvijezdama, istaknuo je
Jacob. Možemo zamisliti interaktivne intervjue, "ali postoji, naravno,
opasnost da zvijezda poput Sharon Stone odluči ostati kod kuće. To bi
bio kraj Festivala".
Akreditirani novinari imat će pristup svim bazama podataka i svim
CD-Romovima vezanim uz film. Jedan će dan biti posvećen multimedijima
(11. svibnja), a dodijelit će se i nagrada za najbolje korištenje tih
tehnologija u području sedme umjetnosti, kazao je zamjenik
predsjednika Zenitha u Europi Michel Motro.
Canneski festival, koji će sljedeće godine proslaviti 50. rođendan,
priprema, uz ostalo, CD-Rom koji će se kasnije moći dopunjavati.
(Hina) bnš bnš
181331 MET mar 96