FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DVADESET GODINA NAKON SMRTI - LUCHINO VISCONTI OSTAJE "PRINC"

RIM, 15. ožujka (Hina/AFP) - Dvadeset godina nakon svoje smrti (17.3.1976.) Luchino Visconti, aristokrat i jedan od tvoraca talijanskog neorealizma, ostaje posebno poznat po filmovima o aristokraciji, ali njegov je doprinos obnovi kazališta i opere jednako važan.
RIM, 15. ožujka (Hina/AFP) - Dvadeset godina nakon svoje smrti (17.3.1976.) Luchino Visconti, aristokrat i jedan od tvoraca talijanskog neorealizma, ostaje posebno poznat po filmovima o aristokraciji, ali njegov je doprinos obnovi kazališta i opere jednako važan. #L# Danas gotovo svakog tjedna izlazi jedna knjiga o filmašu koji je duboko obilježio estetiku slike u Italiji. Međutim, u javnosti, u novinama visoke naklade, malo se govori o Viscontiju, u svakom slučaju manje nego o Felliniju, kojeg su Talijani ponovno razdragani otkrili tek kad je umro godine 1994., nakon što su ga nepravedno zanemarivali, ili o Pasoliniju - genijalnom čedu talijanske kulture. Visconti ostaje nedvojben autoritet, i njegova dva kultna filma sigurno su "Smrt u Veneciji" (1971.) i "Gepard" (1963. Zlatna palma u Cannesu), čija je filmska vrpca raskošno pomlađena godine 1994. "Bio je cijenjeni princ, možda precijenjen od ljevice. Nitko se nije usudio reći nešto loše o Viscontiju. Kritika se nikad nije usudila 'pokopati' neki njegov film. Provodio je izvjesnu estetsku i moralnu diktaturu", otkrio je kritičar talijanskog filma i osnivač festivala France-film u Firenzi Aldo Tassone. "Pred Viscontijem, zabilježio je on, zbog njegove reputacije princa i praoca neorealizma, nitko se nije usudio reći, na primjer, da je ponekad pretjerao" u filmovima poput "Opsesija/Demonski ljubavnici" (1942.) i "Sumrak bogova" (1969.). Suso Cecchi D'Amico, koja je bila trideset godina njegova scenaristica, kazala je za njega da je "unaprijedio uporabu boje" nakon "Sensa" (1953.). Uspoređivani s filmovima proizvedenim u istom razdoblju, u Viscontijevim filmovima boje su "istodobno delikatnije i realističnije", a "prenaglašena je šminka napuštena". Za Tullija Kesicha, još jednoga priznatog stručnjaka za talijanski film, kao i za Suso Cecchi D'Amico, Visconti je dubinski obnovio režiju u kazalištu i operi, što nije dovoljno poznato u inozemstvu. D'Amicova primjećuje da je u operi "stvorio glumca-pjevača", ističući kako je "učinio operne glumce uvjerljivima". Podsjetila je kako je Visconti zatražio od Callasove da se podvrgne strogoj dijeti za mršavljenje. Visconti je doveo širu i zahtjevniju publiku, istaknula je ona. Koji su njegovi nasljednici? Kesich spominje Francesca Rosija, kad je riječ o realizmu, i Franca Zeffirellija, posebice u opernim remek-djelima, iako učenik nije na razini učitelja. D'Amicova ne vidi nasljednika "princu" Viscontiju u Italiji ni u inozemstvu - osim možda Amerikanca Jamesa Ivorya, nesumnjivo zato što si sedma umjetnost, u krizi u Europi, ne može dopustiti preskupe filmove. (Hina) bnš bnš 151424 MET mar 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙