FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KRATKI ŽIVOTOPIS POLJSKOG REDATELJA KRZYSZTOFA KIESLOWSKOG

PARIZ, 13. ožujka (Hina/AFP) - Poljski redatelj Krzysztof Kieslowski, (Kšištof Kješlovski) koji je danas umro od srčanog udara, bio je jedan od velikana suvremenog filma, autor mnogih dokumentaraca i oko 15 igranih filmova.
PARIZ, 13. ožujka (Hina/AFP) - Poljski redatelj Krzysztof Kieslowski, (Kšištof Kješlovski) koji je danas umro od srčanog udara, bio je jedan od velikana suvremenog filma, autor mnogih dokumentaraca i oko 15 igranih filmova. #L# Potekao iz generacije "moralnog pesimizma", Kieslowski je bio vrlo kritičan prema poljskom društvu, ali duboko human prema svojim likovima. Njegovi filmovi, koji se kreću od realističkog utvrđivanja činjenica do metafizičke bajke, nude neprocjenjiv prikaz emocija, dvojbi i strahova njegovih suvremenika. Rođen 27. lipnja 1941. godine u Varšavi, Kieslowski polazi srednju školu za kazališnu tehniku i završava filmsku akademiju u Lodzu (Lođu), koju su pohađali Andrzej Wajda i Roman Polanski. Nakon akademije potpisuje tmuran portret grada ("Iz grada Lodza", 1969.) i okreće se dokumentarcu. Tijekom skoro deset godina ostvaruje kratkometražne i dugometražne filmove koji iza službenog "realizma" komunističke propagande kriju svakodnevnu realnost građana koje susreće. Krajem sedamdesetih godina odlučuje se pozabaviti, kroz fikciju, "intimnošću ljudskog bića". "Kinoamater" (1979.), meditacija o čovjeku i moći slika, i "Slučaj" (1982.), bajka o ironiji sudbine, otkrivaju osobni svijet, istodobno stvaran i neobičan. Potpisuje zatim "Dekalog" (1984.-86.), seriju od deset srednjometražnih filmova snimljenih za poljsku televiziju i inspiriranih s Deset zapovijedi. Metafizičke parabole, ti filmovi daju oštar i upitan pogled na svijet uronjen u moralni kaos. "Kratki film o ubijanju", nagrađen u Cannesu 1986. godine, otkriva redatelja zapadnoj publici. S "Dvostrukim Veronikinim životom" (1991.), čudnoj priči o podijeljenosti i istomišljenosti duša, Kieslowski magistralno prenosi neizrecivo i neopipljivo, "pokazuje ono skriveno, nevidljivo". "Plavo", "Bijelo" i "Crveno" (1994.), trilogija inspirirana načelima francuske revolucije (sloboda, jednakost i bratstvo), posljednje su varijacije Kieslowskog, ironične i beznadne, impresionističke i univerzalne. Nagrađen u Cannesu, Veneciji, Berlinu i Hollywoodu, "pripovjedač priča", koji fascinira sugovornika svojom ravnodušnošću i sklonošću prema kratkim aforizmima, Kieslowski je poslije 1994. godine odlučio prestati snimati filmove. Posvetio se podučavanju filma, toj "primitivnoj" umjetnosti, koja "nije najbolje sredstvo prenošenja ideja", ali kojem je posvetio svoj talent i svoj život. (Hina) bnš bnš 131614 MET mar 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙