FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BRAJKOVIĆEVO PISMO AGNELLIJEVOJ

MOSTAR, 14. veljače (Hina) - Predsjednik Općinskog vijeća zapadnoga Mostara mr. Mijo Brajković poslao je danas pismo predsjedateljici Ministarskog vijeća Europske unije Susanni Agnelli.
MOSTAR, 14. veljače (Hina) - Predsjednik Općinskog vijeća zapadnoga Mostara mr. Mijo Brajković poslao je danas pismo predsjedateljici Ministarskog vijeća Europske unije Susanni Agnelli. #L# U pismu gradonačelnik Brajković, kao potpisnik Dogovorenih načela za Prijelazni statut grada Mostara, koja su sastavnicom Sporazuma o oživotvorenju Federacije BiH, potpisanog u Daytonu, 10. prosinca 1996., ističe da osjeća obvezu i odgovornost izvijestiti ministricu Agnelli o stajalištu Općinskog vijeća, ujedno i razlozima što Hrvati u Mostaru i BiH ne pristaju na Koschnickovu odluku od 7. veljače 1996. o administrativno-teritorijalnom ustroju grada Mostara. #L# "Privrženi duhu i sadržaju mirovnog Sporazuma u Daytonu koji je utvrdio Dogovorena načela za Prijelazni statut grada Mostara, pristupili smo izradi nacrta Prijelaznog statuta grada Mostara u suradnji s Europskom upravom i bošnjačko-muslimanskom stranom. Izradili smo i konsenzusom prihvatili Nacrt statuta (tekstualni dio) u roku koji je propisan Sporazumom u Daytonu", stoji u Brajkovićevu pismu Agnellijevoj. "U konsenzusom prihvaćenu Nacrtu statuta grada Mostara pravno su ugrađena sva zadana Načela u Sporazumu, s ciljem očuvanja jedinstvenog grada, jedinstvene gradske uprave, te nacionalnoga, kulturnog i vjerskog identiteta stanovništva u šest gradskih općina", piše u pismu Brajković te ističe da je time prožet cijeli Statut, a one, koji iznose neistinite tvrdnje o podjeli grada Brajković u pismu S. Agnelli podsjeća na odredbe Statuta, primjerice: "Članak 14., 'Organi grada Mostara su Gradsko vijeće i gradonačelnik', Članak 37. stavak 1. 'Gradsko vijeće je najviši organ Grada i nadležno je za sve važne odluke po članku 7. stavku 2.' Članak 37. stavak 2. 'Gradsko vijeće nadzire cjelokupnu gradsku upravu. Ono ima pravo ostvarivati uvid u provedbu svih odluka, posebice kad je riječ o upravi gradskim prihodima i izdacima.' Članka 31. stavak 2. 'Ako pitanje o kojemu se glasuje dotiče temeljne interese jedne od triju nacionalnih zajednica, tada je osim većine ukupna broja svih glasova potrebna većina glasova koji pripadaju svakoj nacionalnoj zajednici. To isto vrijedi kad je riječ o više nacionalnih zajednica.'" Gradonačelnik Brajković zatim u pismu ističe da je zaštita bitnih interesa triju nacionalnih zajednica na razini jedinice lokalne samouprave presedan je u pravnoj praksi i iznad je zahtjeva Ustava Federacije BiH. Ostaje riješiti pitanje zemljovida šest zasebnih gradskih općina od kojih se po daytonskim načelima treba sastojati grad Mostar. Hrvatska je strana od početka razgovora do danas dosljedna i principijelna, ne odstupajući od Dogovorenih načela po Sporazumu u Daytonu, ne želeći i ne pristajući na ikakve iznimke ili promjene Sporazuma, ističe Brajković dodajući kako je hrvatska strana bila i ostaje "otvorena za iznalaženje potrebnih uredskih i drugih pratećih prostora za Gradsko poglavarstvo, kantonalna tijela vlasti i ministarstva Vlade Federacije, koja po Sporazumu u Daytonu, trebaju biti u Mostaru". Brajković piše da za te potrebe nema razloga uvoditi institut "Centralne zone", protivno Sporazumu u Daytonu, kako je to uradila Europska uprava. Razlozi zbog kojih Hrvati u Mostaru i BiH ne mogu pristati ni prihvatiti takvu odluku Europske uprave, piše gradonačelnik Brajković, jesu sljedeći: Načelo u točki 3. u Daytonskom sporazumu, koje se tiče uređenja grada Mostara, i koje glasi: "Grad Mostar se sastoji od šest zasebnih gradskih općina", prekršeno je predloženim amandmanom u odluci upravitelja, koji glasi: "Teritorij Grada Mostara se sastoji od šest gradskih općina i centralnih zona". Dogovoreno daytonsko načelo ne poznaje centralne zone. Načelo u točki 12. u Daytonskom sporazumu, koje se tiče uređenja grada Mostara, i koje glasi: "Svaka osoba s navršenih 18 godina života ili starija koja je navedena u popisu iz 1991. s mjestom boravka u općini Mostar i koja još uvijek ima stalno mjesto boravka u gradu Mostaru u vrijeme izbora ima pravo birati i biti birana u Gradsko vijeće i gradska općinska vijeća", prekršeno je amandmanom na članak 16. Uredbe o izborima koji glasi: "Građani koji imaju prebivalište u Centralnoj zoni uvest će se u birački popis Centralne zone. Njihovo aktivno i pasivno biračko pravo ograničeno je na Gradsko vijeće." Tom uredbom o izborima upravitelj je također prekršio i Aneks 3. Sporazuma u Daytonu jer je u njemu sadržana i Odredba Konferencije o ljudskim pravima donesena u Kopenhagenu 1990., piše također gradonačelnik Brajković ministrici Agnelli. Brajković također ističe kako je "upravitelj također prekršio Ustav Federacije i Memorandum o razumijevanju, jer je odstupio od Poglavlja o ljudskim pravima i temeljnim slobodama. Nakon upraviteljeve odluke i našeg opravdanog neslaganja, navodi gradonačelnik zapadnog Mostara u pismu, "izloženi smo beskrupuloznim napadajima i optužbama, samo zbog toga što imamo svoj stav, a on je: dosljedna i autentična provedba cjelovitoga mirovnog Sporazuma u Daytonu, i time i onog dijela koji se tiče uređenja grada Mostara. Nadajući se razumijevanju iznesenih stajališta, gradonačelnik Brajković u ime Općinskog vijeća predsjedateljici Ministarskog vijeća S. Agnelli i svim članovima Vijeća iskazuje izraze štovanja. (Hina) pp vkn 142012 MET feb 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙