ZAGREB, 23. travnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske odlučujući o žalbi Branka Kamenara iz Selnice 75, Marija Bistrica, na sjednici održanoj 23. travnja 1997. godine donio je ovo rješenje kojim se odbija kao neosnovana žalba
Branka Kamenara, nezavisnog kandidata u IV. izbornoj jedinici Općine Marija Bistrica, izjavljena protiv rješenja Županijskog izbornog povjerenstva II. Krapinsko-zagorske županije, od 16. travnja 1997. godine.
ZAGREB, 23. travnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske odlučujući
o žalbi Branka Kamenara iz Selnice 75, Marija Bistrica, na sjednici
održanoj 23. travnja 1997. godine donio je ovo rješenje kojim se
odbija kao neosnovana žalba Branka Kamenara, nezavisnog kandidata u
IV. izbornoj jedinici Općine Marija Bistrica, izjavljena protiv
rješenja Županijskog izbornog povjerenstva II. Krapinsko-zagorske
županije, od 16. travnja 1997. godine. #L#
Obrazloženje:
Rješenjem navedenim u izreci odbijen je kao neosnovan prigovor Branka
Kamenara, nezavisnog kandidata za člana Općinskog vijeća Općine Marija
Bistrica u IV. izbornoj jedinici, zbog nepravilnosti u postupku izbora
koje su utvrđene u biračkom mjestu broj 44, navedene izborne jedinice
(na biračkom spisku su zaokruženi birači koji nisu glasovali).
Protiv navedenog rješenja Županijskog izbornog povjerenstva Branko
Kamenara je ovome Sudu izjavio žalbu jer i nadalje smatra da su
označene nepravilnosti u postupku izbora na biračkom mjestu broj 44. u
IV. izbornoj jednici Općine Marija Bistrica takve da su mogle bitno
utjecati na rezultat izbora.
Stoga žalitelj predlaže Ustavnom sudu Republike Hrvatske da ukine
pobijano rješenje, poništi izborne radnje na biračkom mjestu broj 44.
te odredi ponavljanje izbora.
Žalba nije osnovana.
Prema članku 59. stavak 1. Zakona o izboru članova predstavničkih
tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i
samouprave, ako nadležno izborno povjerenstvo, rješavajući o prigovoru
iz članka 57. toga Zakona, utvrdi da je bilo nepravilnosti koje su
bitno utjecale na rezultate izbora, poništit će radnje u tom postupku
i odrediti da se te radnje ponove u roku koji mora osigurati
održavanje izbora na dan za koji su raspisani.
U stavku 2. istog zakonskog članka utvrđeno je da će nadležno izborno
povjerenstvo poništiti izbor člana predstavničkog tijela lokalne
samouprave odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave u određenoj
izbornoj jednici, odnosno izbore na temelju kandidatskih lista i
odrediti rok u kojem će se održati ponovljeni izbori, ako ne postoji
mogućnost ponavljanja poništenih radnji iz prethodnog stavka ili ako
se nepravilnosti odnose na postupak glasovanja, a bitno su utjecale na
rezultat izbora.
Iz pobijanog rješenja te izborne dokumentacije spisa Županijskog
izbornog povjerenstva II. Krapinsko-zagorske županije proizlazi da su
u popisu birača za biračko mjesto broj 44., IV. Izborna jedinica
Općine Marija Bistrica, na kojem su provođeni izbori za članove
Općinskog vijeća Općine Marija Bistrica, zaokružena imena 4 birača
koji navodno nisu pristupili glasovanju (Mezak Barbara, Kurešić
Danica, Kreber Dragica i Kreber Stjepan).
Također je utvrđeno da je žalitelj kao nezavisni kandidat na biračkom
mjestu broj 44. dobio 36 glasova od ukupno 211 glasova birača, odnosno
u cijeloj IV. Izbornoj jedinici ukupno 308 glasova od ukupno 1160
glasova birača.
U pobijanom rješenju Županijsko izborno povjerenstvo je zauzelo
stajalište da navodne nepravilnosti, sve da su i nastale, nisu mogle
utjecati na rezultat izbora u navedenoj izbornoj jedinici u kojoj se
bira jedan kandidat za člana Općinskog vijeća, s obzirom da ima
kandidata koji su prema ukupnim rezultatima izbora u izbornoj jedinici
broj IV. dobili više glasova od žalitelja (Stjepan Hajnić 360 glasova
i Zvonko Županić 408 glasova).
Ustavni sud Republike Hrvatske prihvaća stajalište Županijskog
izbornog povjerenstva jer također smatra da navodne nepravilnosti u
postupku izbora na navedenom biračkom mjestu nisu bile takvog značenja
da su mogle bitno utjecati na rezultat izbora članova Općinskog vijeća
Općine Marija Bistrica.
Naime, prema odredbi članka 25. stavak 1. navedenog Zakona, za člana
predstavničkog tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno jedinice
lokalne uprave i samouprave, izabran je kandidat koji je dobio najveći
broj glasova birača koji su glasovali.
Iz tih razloga Ustavni sud Republike Hrvatske je u skladu s odredbama
članka 125. alineja 7. Ustava Republike Hrvatske, članka 38. alineja
3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske članka 60.
stavak 4. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica
lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave, rješio kao
u izreci.
(Hina) pp gk
232244 MET apr 97