FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FR-LIBERATION 29.12.IRAK I AMERIKA

FR-US-I-velesile-Oružani sukobi-Obrana-Vlada-Vojna industrija +FR-LIBERATION 29.12.IRAK I AMERIKA ++FRANCUSKA+LIBERATION+29. XII. 1998.+Nadzor nad nebom, američka strast+"Gospodariti nebom. Jučerašnji izgredi ponad Iraka još su jednom +potvrdili tu pravu američku strast. Nakon Zaljevskoga rata, +Washington je uvjerio UN da nametne dvije zone zabrane leta (No Fly +Zones) u Iraku. Bila je riječ o tome da se Kurde na sjeveru (Nothern +Watch) i Šijite na jugu (Southern Watch) zaštiti od Sadamove +represije. +Međutim, zabraniti iračkim zrakoplovima i helikopterima da lete +nad tim područjima ne znači zabraniti oklopnim vozilima da se +rasporede... a još manje zabraniti različitim tajnim policijama da +uhićuju, zlostavljaju i ubijaju svoje protivnike. Ista se politika +provodila u bivšoj Jugoslaviji, najprije iznad Bosne (Deny +Flight), a zatim, ove godine, iznad Kosova. U ovom potonjem s +upjehom, koliko se zna.+Ta strategija zapravo govori više o Americi, nego o krizama koje bi +ona trebala razriješiti. Ona zrcali veliki strah koji SAD osjeća +kada treba uključiti svoje kopnene snage. Svakako, postoji +vijetnamski sindrom, ali on ne smije prikriti činjenicu da se
FRANCUSKA LIBERATION 29. XII. 1998. Nadzor nad nebom, američka strast "Gospodariti nebom. Jučerašnji izgredi ponad Iraka još su jednom potvrdili tu pravu američku strast. Nakon Zaljevskoga rata, Washington je uvjerio UN da nametne dvije zone zabrane leta (No Fly Zones) u Iraku. Bila je riječ o tome da se Kurde na sjeveru (Nothern Watch) i Šijite na jugu (Southern Watch) zaštiti od Sadamove represije. Međutim, zabraniti iračkim zrakoplovima i helikopterima da lete nad tim područjima ne znači zabraniti oklopnim vozilima da se rasporede... a još manje zabraniti različitim tajnim policijama da uhićuju, zlostavljaju i ubijaju svoje protivnike. Ista se politika provodila u bivšoj Jugoslaviji, najprije iznad Bosne (Deny Flight), a zatim, ove godine, iznad Kosova. U ovom potonjem s upjehom, koliko se zna. Ta strategija zapravo govori više o Americi, nego o krizama koje bi ona trebala razriješiti. Ona zrcali veliki strah koji SAD osjeća kada treba uključiti svoje kopnene snage. Svakako, postoji vijetnamski sindrom, ali on ne smije prikriti činjenicu da se Washington kasno uključio u bitke u dvama svjetskim ratovima (u studenom 1917. i u studenom 1942. na zapadu), uvijek nakon žestokih nutarnjih rasprava. To može biti rezultat neutralne plašljivosti i demokratske brige za vojničke živote koja je jako daleko od monarhističkih tradicija Starog Svijeta. No, ta se tradicija ukorijenjuje i u geopolitičkoj tradiciji koji pomorske sile suprotstavlja kontinentalnim carstvima. Jednima nadzor nad strujanjima (trgovinskim, intelektualnim i ubuduće elektronskim), a drugima četvorni kilometri i njihovi stanovnici. Danas je Amerika nasljednica Engleske koja se uostalom stalno prepoznaje u svojoj velikoj saveznici. SAD žele vladati ne samo na morima, već i u zraku. Nije li nosač zrakoplova najslavniji simbol američke moći? Njezini stratezi govore o 'air power'. Zamisao je rođena u Prvom svjetskom ratu. Dok su u Europi o njoj teoretizirali Talijan Giulio Douhet i Britanac Hugh Trenchard, 30-ih je preko Atlantika ona našla svoj najjači izraz s Billyjem Mitchellom. Prema mišljenju pristaša 'air integrala', ratovi se ubuduće mogu dobiti samo u zraku. Bombardiranje Hiroshime dat će im za pravo, dok su se 'leteće tvrđave' uzalud trudile da poraze nacističku Njemačku. Izbjegavati upletanje na kopnu, a nadzirati sve zračne i pomorske 'prilaze'. I uz pomoć golemih sredstava američka strategija brzo dostiže svoje granice. Jer da bi vladao Irakom, Sadamu Huseinu zapravo nije potrebno nebo", piše Jean-Dominique Merchet.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙