FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

27. XII. - ES - EL PAIS - UVODNIK O IRAKU

HR-INTERVENCIJE-NAPADI-SUKOBI +27. XII. - ES - EL PAIS - UVODNIK O IRAKU ++ŠPANJOLSKA+EL PAIS+27. XII. 1998.+Poslije Zaljevskog rata br. 2+"Četverodnevno američko i britansko bombardiranje u Zaljevu opet +je kaznilo Irak, mnogo više nego osobno Sadama Huseina, a stvorilo +je nepotrebno skretanje pozornosti s problema koji donosi proces +smjenjivanja predsjednika Clintona. I, prije svega, natjeralo je +vodu na mlin onima koji, kao Samuel Huntington, vjeruju da će sukobi +budućnosti biti ratovi civilizacija, budući da od ideologije +gotovo da ništa nije ni ostalo. Ali očito je da to nije politika za +rješavanje problema s državom koja može biti opasnost za svoju +okolinu i koja vjerojatno nije odustala od svojeg plana da jednoga +dana dobije oružje za masovno uništavanje.+Ne samo da ta bombardiranja nisu nikakva politika, nego su oništila +i onu prijašnju politiku koju je zastupao upravo Washington, a +riječ je o održavanju pritiska i nadzora uz pomoć UN-a kako bi se +uočila i uništila svaka klica agresivnosti koju bi još mogao gajiti +bagdadski diktator. Ne čini se vjerojatnim mogućnost da Irak, i +poslije tako oštrih i tako slabo opravdanih sankcija - ako ništa +drugo onda zbog svoje nedjelotvornosti, budući da nisu uništena
ŠPANJOLSKA EL PAIS 27. XII. 1998. Poslije Zaljevskog rata br. 2 "Četverodnevno američko i britansko bombardiranje u Zaljevu opet je kaznilo Irak, mnogo više nego osobno Sadama Huseina, a stvorilo je nepotrebno skretanje pozornosti s problema koji donosi proces smjenjivanja predsjednika Clintona. I, prije svega, natjeralo je vodu na mlin onima koji, kao Samuel Huntington, vjeruju da će sukobi budućnosti biti ratovi civilizacija, budući da od ideologije gotovo da ništa nije ni ostalo. Ali očito je da to nije politika za rješavanje problema s državom koja može biti opasnost za svoju okolinu i koja vjerojatno nije odustala od svojeg plana da jednoga dana dobije oružje za masovno uništavanje. Ne samo da ta bombardiranja nisu nikakva politika, nego su oništila i onu prijašnju politiku koju je zastupao upravo Washington, a riječ je o održavanju pritiska i nadzora uz pomoć UN-a kako bi se uočila i uništila svaka klica agresivnosti koju bi još mogao gajiti bagdadski diktator. Ne čini se vjerojatnim mogućnost da Irak, i poslije tako oštrih i tako slabo opravdanih sankcija - ako ništa drugo onda zbog svoje nedjelotvornosti, budući da nisu uništena tajna skloništa puna raketa - i dalje može trpjeti posjete sadašnje Unscom-ove ekipe, agencije zadužene za nadzor nad nuklearnim i kemijskim napredovanjem Bagdada. I što sada? Ni UN ni većina članica Vijeća sigurnosti ne žele se pridružiti kažnjavanju. Francuska, Rusija i Kina traže ponovno razmatrarnje iračkoga problema. Njemačka i Italija su pokazale da se nelagodno osjećaju. Arapi su, uglavnom, odlučili šutjeti. A Španjolska je bila jedna od rijetkih država koje nešto znače koja je veselo podruprla tu vojnu operaciju. Jasno je da je jedan od elemenata koji je nedostajao u teoretskoj strategiji uporabe batine i mrkve to što je Washington zaboravio mrkvu. U jednakoj mjeri u kojoj je Bagdad pokazivao svoje tajno oružje za masovno uništavanje, ako mu je nešto od toga uopće još ostalo, bilo bi logično da je bio olakšavan režim sankcija, kako bi potpuno zadovoljavanje uvjeta donijelo i potpuno ukidanje kažnjavanja. I dok je, sve do danas, Irak ispunjavao, istina, nevoljko i samo djelomice, sve te uvjete, u zamjenu je dobivao samo bombe. I najnovije olakšavanje embarga, a odnosi se na mogućnost da kupuje lijekove i hranu zahvaljujući izvozu nafte, bila je obična formalnost, budući da mu naftna industrija, žestoko bombardirana, sada ne omogućuje služenje tim 'popuštanjem sankcija'. Sada se može razmišljati samo o nekakvom sasvim novom sustavu za nadzor ludila Sadama Huseina koji bi se načinio neovisno o ekipi koju je vodio Richard Butler, majordom američkih interesa, kako ga je netko jednom nazvao. U toj bi novoj ekipi trebali biti predstavnici država manje upletenih u sukobe s Irakom, a na taj bi način ekipa mogla na Bliskom istoku djelovati bez nepotrebnog ranjavanja osjetljivosti iračkog nacionalnog ponosa, kao što se često događalo u slučaju povjerenstva koje je vodio Butler. Ta bi ekipa morala Vijeću sigurnosti predložiti plan za olakšavanje sankcija, ako ima razloga za to. A ako oni ne postoje, irački će predsjednik već znati što ga čeka. Sila može biti sredstvo, ali samo ako su iscrpljene sve ostale razumne mogućnosti", piše u uvodniku lista.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙