YU-VJERSKI SPOROVI +YU POLITIKA 22. XII.SPC I MPC ++SRBIJA+POLITIKA+22. XII. 1998.+Put za rješenje višedesetljetnog prijepora +M. Kuburović piše o prvom sastanku poslije četiri godine +predstavnika Srpske pravoslavne crkve (SPC) i
Makedonske +pravoslavne crkve (MPC) u Beogradu kojemu je u ponedjeljak 21. +prosinca predsjedao patrijarh SPC Pavle. O tom susretu +Patrijaršija SPC izdala je šturo priopćenje pa beogradski list, +među inim, iznosi:+"(...)Što bi, prema važećim kanonima Pravoslavne crkve u svijetu +moglo biti rješenje višedesetljetnog spora između SPC i skopskih +ckvenih otaca? U Episkopatu SPC na ovo pitanje odgovara se +podsjećanjem da je crkva u Makedoniji od SPC, čiji je kanonski +sastavni dio, dobila autonomiju već 1958. i da je bila autonomna sve +do 1967. kad se samovoljno odvojila. U novonastalim okolnostima, +bez obzira na izazivanje neželjenog raskola, autonomija bi mogla +biti potvrđena, a crkva u Makedoniji mogla bi se zvati ohridska +arhiepiskopija, s pravom samostalnog biranja arhiepiskopa i +episkopa, samostalnog vođenja crkvene i gospodarske politike i da +sama izabere jezik službe božje kao i da ima svoj Sinod i Sabor. Kao
SRBIJA
POLITIKA
22. XII. 1998.
Put za rješenje višedesetljetnog prijepora
M. Kuburović piše o prvom sastanku poslije četiri godine
predstavnika Srpske pravoslavne crkve (SPC) i Makedonske
pravoslavne crkve (MPC) u Beogradu kojemu je u ponedjeljak 21.
prosinca predsjedao patrijarh SPC Pavle. O tom susretu
Patrijaršija SPC izdala je šturo priopćenje pa beogradski list,
među inim, iznosi:
"(...)Što bi, prema važećim kanonima Pravoslavne crkve u svijetu
moglo biti rješenje višedesetljetnog spora između SPC i skopskih
ckvenih otaca? U Episkopatu SPC na ovo pitanje odgovara se
podsjećanjem da je crkva u Makedoniji od SPC, čiji je kanonski
sastavni dio, dobila autonomiju već 1958. i da je bila autonomna sve
do 1967. kad se samovoljno odvojila. U novonastalim okolnostima,
bez obzira na izazivanje neželjenog raskola, autonomija bi mogla
biti potvrđena, a crkva u Makedoniji mogla bi se zvati ohridska
arhiepiskopija, s pravom samostalnog biranja arhiepiskopa i
episkopa, samostalnog vođenja crkvene i gospodarske politike i da
sama izabere jezik službe božje kao i da ima svoj Sinod i Sabor. Kao
i ostale eparhije SPC, i ta eventualna ohridska arhiepiskopija bila
bi obvezna pri službi božjoj prvo spominjati patrijarha srpskog, pa
tek onda svog arhiepiskopa i episkope. Predstavnici autonomne
ohridske arhiepiskopije sudjelovali bi u radu Sabora SPC, dok bi
odluke njihova Sinoda i Sabora potvrđivali Sinod i Sabor SPC. I ova
autonomna jedinica SPC bila bi obvezna, na što su obvezne i sve
eparhije u sastavu SPC u zemlji i inozemstvu, davati tri posto svoga
godišnjeg prihoda u zajedničku blagajnu Srpske patrijaršije.
(...)"