FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

YU POLITIKA 22. XII.SPC I MPC

YU-VJERSKI SPOROVI +YU POLITIKA 22. XII.SPC I MPC ++SRBIJA+POLITIKA+22. XII. 1998.+Put za rješenje višedesetljetnog prijepora +M. Kuburović piše o prvom sastanku poslije četiri godine +predstavnika Srpske pravoslavne crkve (SPC) i Makedonske +pravoslavne crkve (MPC) u Beogradu kojemu je u ponedjeljak 21. +prosinca predsjedao patrijarh SPC Pavle. O tom susretu +Patrijaršija SPC izdala je šturo priopćenje pa beogradski list, +među inim, iznosi:+"(...)Što bi, prema važećim kanonima Pravoslavne crkve u svijetu +moglo biti rješenje višedesetljetnog spora između SPC i skopskih +ckvenih otaca? U Episkopatu SPC na ovo pitanje odgovara se +podsjećanjem da je crkva u Makedoniji od SPC, čiji je kanonski +sastavni dio, dobila autonomiju već 1958. i da je bila autonomna sve +do 1967. kad se samovoljno odvojila. U novonastalim okolnostima, +bez obzira na izazivanje neželjenog raskola, autonomija bi mogla +biti potvrđena, a crkva u Makedoniji mogla bi se zvati ohridska +arhiepiskopija, s pravom samostalnog biranja arhiepiskopa i +episkopa, samostalnog vođenja crkvene i gospodarske politike i da +sama izabere jezik službe božje kao i da ima svoj Sinod i Sabor. Kao
SRBIJA POLITIKA 22. XII. 1998. Put za rješenje višedesetljetnog prijepora M. Kuburović piše o prvom sastanku poslije četiri godine predstavnika Srpske pravoslavne crkve (SPC) i Makedonske pravoslavne crkve (MPC) u Beogradu kojemu je u ponedjeljak 21. prosinca predsjedao patrijarh SPC Pavle. O tom susretu Patrijaršija SPC izdala je šturo priopćenje pa beogradski list, među inim, iznosi: "(...)Što bi, prema važećim kanonima Pravoslavne crkve u svijetu moglo biti rješenje višedesetljetnog spora između SPC i skopskih ckvenih otaca? U Episkopatu SPC na ovo pitanje odgovara se podsjećanjem da je crkva u Makedoniji od SPC, čiji je kanonski sastavni dio, dobila autonomiju već 1958. i da je bila autonomna sve do 1967. kad se samovoljno odvojila. U novonastalim okolnostima, bez obzira na izazivanje neželjenog raskola, autonomija bi mogla biti potvrđena, a crkva u Makedoniji mogla bi se zvati ohridska arhiepiskopija, s pravom samostalnog biranja arhiepiskopa i episkopa, samostalnog vođenja crkvene i gospodarske politike i da sama izabere jezik službe božje kao i da ima svoj Sinod i Sabor. Kao i ostale eparhije SPC, i ta eventualna ohridska arhiepiskopija bila bi obvezna pri službi božjoj prvo spominjati patrijarha srpskog, pa tek onda svog arhiepiskopa i episkope. Predstavnici autonomne ohridske arhiepiskopije sudjelovali bi u radu Sabora SPC, dok bi odluke njihova Sinoda i Sabora potvrđivali Sinod i Sabor SPC. I ova autonomna jedinica SPC bila bi obvezna, na što su obvezne i sve eparhije u sastavu SPC u zemlji i inozemstvu, davati tri posto svoga godišnjeg prihoda u zajedničku blagajnu Srpske patrijaršije. (...)"

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙