FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: PREDSTAVLJENA STRATEGIJA PROMETNOG RAZVITKA RH

ZAGREB, 15. prosinca (Hina) - Uz rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) +od šest posto na godinu i stopu izdvajanja u prometni sustav od pet +posto BDP-a, Hrvatska će do 2010. godine moći investirati u njegovu +izgradnju i održavanje 19,02 milijarde američkih dolara. Uz takve +ograničene resurse, jedina alternativa je u koncesijama, direktnim +inozemnim ulaganjima, te kreditnim linijama Svjetske banke i +Europske banke za obnovu i razvitak, čime bi se razvitak prometnog +sustava mogao ubrzati za sedam do 10 puta, rekao je ministar +pomorstva, prometa i veza mr. Željko Lužavec na današnjem +predstavljanju prijedloga Strategije prometnog razvitka RH.
ZAGREB, 15. prosinca (Hina) - Uz rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) od šest posto na godinu i stopu izdvajanja u prometni sustav od pet posto BDP-a, Hrvatska će do 2010. godine moći investirati u njegovu izgradnju i održavanje 19,02 milijarde američkih dolara. Uz takve ograničene resurse, jedina alternativa je u koncesijama, direktnim inozemnim ulaganjima, te kreditnim linijama Svjetske banke i Europske banke za obnovu i razvitak, čime bi se razvitak prometnog sustava mogao ubrzati za sedam do 10 puta, rekao je ministar pomorstva, prometa i veza mr. Željko Lužavec na današnjem predstavljanju prijedloga Strategije prometnog razvitka RH.#L# Od ukupno predviđenih državnih ulaganja, 40 posto se planira izdvojiti u ceste, 25 posto u željeznice, 20 posto u pomorski promet, 10 posto u transportni, a pet posto u zračni promet. Projekcijom ulaganja u cestovni promet do 2005. bilo bi izgrađeno približno 400 kilometara novih cesta, 2013. godine 557 kilometara i 2021. samo 762 kiloemtra novih cesta. Od ukupnih ulaganja, 40 posto bit će uloženo na održavanje, 45 posto na izgradnju autocesta, poluautocesta i brzih cesta, a 15 posto za državne, županijske i lokalne ceste. Raspoloživim sredstvima iz državnog proračuna može se godišnje graditi samo 10 do 15 kilometara novih cesta pa bi nam za dosezanje zadovoljavajućeg razvoja trebalo sljedećih 80 godina. Lužavec je najavio i završetak autoceste Zagreb-Rijeka u oba pravca do ljeta 2001. U razvoj željezničkog prometa do 2010. planira se uložiti 4,97 milijardi dolara, u pomorski promet 2,79 milijardi dolara, u riječni promet 1,19 milijardi dolara, 995 milijuna dolara u razvoj zračnog prometa, a u transportne tehnologije i terminale 1,99 milijardi dolara. Lužavec je naglasio da je prometno povezivanje Hrvatske sudbinsko jer je neophodan dio njezine integracije u Europu te ključno pitanje gospodarskog razvitka. Strategija odgovara na tri ključna pitanja: koji će udio društvenog proizvoda Hrvatska ulagati u prometne sustave u idućih 10 i 20 godina, koliko unutar toga za svaku granu i koji su prioriteti daljnjeg razvoja, te otvara Hrvatsku međunarodnim ulaganjima. O previsokim cestarinama, zbog kojih, primjerice, umjesto autoceste Varaždin-Goričan vozači koriste paralelne putove, Lužavec je objasnio da je u pripremi ujednačavanje cestarina pa će na toj cesti odnos između osobnih automobila i teških vozila biti od početka iduće godine jedan naprama tri, a ne kao do sada jedan naprama 7,5. Prijedlog Strategije upućen je nakon šest mjeseci "internog usaglašavanja" u saborsku proceduru i očekuje se da će se o njemu raspravljati na siječanjskom zasjedanju Hrvatskog državnog Sabora. (Hina) js vel

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙