ZAGREB, 15. prosinca (Hina) - Uz rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) +od šest posto na godinu i stopu izdvajanja u prometni sustav od pet +posto BDP-a, Hrvatska će do 2010. godine moći investirati u njegovu +izgradnju i održavanje
19,02 milijarde američkih dolara. Uz takve +ograničene resurse, jedina alternativa je u koncesijama, direktnim +inozemnim ulaganjima, te kreditnim linijama Svjetske banke i +Europske banke za obnovu i razvitak, čime bi se razvitak prometnog +sustava mogao ubrzati za sedam do 10 puta, rekao je ministar +pomorstva, prometa i veza mr. Željko Lužavec na današnjem +predstavljanju prijedloga Strategije prometnog razvitka RH.
ZAGREB, 15. prosinca (Hina) - Uz rast bruto domaćeg proizvoda (BDP)
od šest posto na godinu i stopu izdvajanja u prometni sustav od pet
posto BDP-a, Hrvatska će do 2010. godine moći investirati u njegovu
izgradnju i održavanje 19,02 milijarde američkih dolara. Uz takve
ograničene resurse, jedina alternativa je u koncesijama, direktnim
inozemnim ulaganjima, te kreditnim linijama Svjetske banke i
Europske banke za obnovu i razvitak, čime bi se razvitak prometnog
sustava mogao ubrzati za sedam do 10 puta, rekao je ministar
pomorstva, prometa i veza mr. Željko Lužavec na današnjem
predstavljanju prijedloga Strategije prometnog razvitka RH.#L#
Od ukupno predviđenih državnih ulaganja, 40 posto se planira
izdvojiti u ceste, 25 posto u željeznice, 20 posto u pomorski
promet, 10 posto u transportni, a pet posto u zračni promet.
Projekcijom ulaganja u cestovni promet do 2005. bilo bi izgrađeno
približno 400 kilometara novih cesta, 2013. godine 557 kilometara i
2021. samo 762 kiloemtra novih cesta. Od ukupnih ulaganja, 40 posto
bit će uloženo na održavanje, 45 posto na izgradnju autocesta,
poluautocesta i brzih cesta, a 15 posto za državne, županijske i
lokalne ceste.
Raspoloživim sredstvima iz državnog proračuna može se godišnje
graditi samo 10 do 15 kilometara novih cesta pa bi nam za dosezanje
zadovoljavajućeg razvoja trebalo sljedećih 80 godina. Lužavec je
najavio i završetak autoceste Zagreb-Rijeka u oba pravca do ljeta
2001.
U razvoj željezničkog prometa do 2010. planira se uložiti 4,97
milijardi dolara, u pomorski promet 2,79 milijardi dolara, u
riječni promet 1,19 milijardi dolara, 995 milijuna dolara u razvoj
zračnog prometa, a u transportne tehnologije i terminale 1,99
milijardi dolara.
Lužavec je naglasio da je prometno povezivanje Hrvatske sudbinsko
jer je neophodan dio njezine integracije u Europu te ključno
pitanje gospodarskog razvitka.
Strategija odgovara na tri ključna pitanja: koji će udio društvenog
proizvoda Hrvatska ulagati u prometne sustave u idućih 10 i 20
godina, koliko unutar toga za svaku granu i koji su prioriteti
daljnjeg razvoja, te otvara Hrvatsku međunarodnim ulaganjima.
O previsokim cestarinama, zbog kojih, primjerice, umjesto
autoceste Varaždin-Goričan vozači koriste paralelne putove,
Lužavec je objasnio da je u pripremi ujednačavanje cestarina pa će
na toj cesti odnos između osobnih automobila i teških vozila biti od
početka iduće godine jedan naprama tri, a ne kao do sada jedan
naprama 7,5.
Prijedlog Strategije upućen je nakon šest mjeseci "internog
usaglašavanja" u saborsku proceduru i očekuje se da će se o njemu
raspravljati na siječanjskom zasjedanju Hrvatskog državnog
Sabora.
(Hina) js vel