ZAGREB, 25. studenoga (Hina) - Pad proizvodnje jakih alkoholnih +pića u Hrvatskoj zabilježen je i u prvih devet mjeseci ove godine. +Prema procjeni Gospodarsko interesnog udruženja proizvođača pića +Hrvatske (GIUPP), takav će se trend
nastaviti i dalje. Pad se +posebice odnosi na proizvodnju vinjaka, nekih vrsta rakije te +brendija.
ZAGREB, 25. studenoga (Hina) - Pad proizvodnje jakih alkoholnih
pića u Hrvatskoj zabilježen je i u prvih devet mjeseci ove godine.
Prema procjeni Gospodarsko interesnog udruženja proizvođača pića
Hrvatske (GIUPP), takav će se trend nastaviti i dalje. Pad se
posebice odnosi na proizvodnju vinjaka, nekih vrsta rakije te
brendija.#L#
U spomenutom razdoblju proizvedeno je 14,89 milijuna litara jakih
alkoholnih pića, gotovo 14 posto manje nego u istom lanjskom
razdoblju. Među jakim alkoholnim pićima najviše je proizvedeno
brendija - 8,47 milijuna litara, no proizvodnja toga pića smanjena
je za otprilike 15 posto. Proizvodnja je porasla kod tri grupe
proizvoda; šljivovice za više od deset posto, slatkih likera za
gotovo tri posto, te votke za 12,7 posto.
Smanjenje proizvodnje prati i takvo kretanje prodaje. Po podacima
GIUPP-a, u prvih devet mjeseci prodano je 16 milijuna litara jakih
alkoholnih pića. Radi usporedbe, prodaja je u istom lanjskom
razdoblju bila na razini od 17 milijuna litara, dok je, primjerice,
u istom razdoblju 1995. ona iznosila 20 milijuna litara.
U udruženju drže da je jedan od glavnih razloga pada prodaje slaba
kupovna moć stanovništva, te još nedovoljno obuzdano "crno"
tržište, putem kojeg se prodaju jeftini nekvalitetni proizvodi.
Među razlozima su i visoke carine i druga davanja, koja uvelike
opterećuju cijenu finalnog proizvoda
(Hina) mku vel