ZAGREB, 9. lipnja (Hina) - Na tržištima Njemačke, Austije, Italije i Nizozemske, prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ), raste prodaja hrvartskih turističkih destinacija.
ZAGREB, 9. lipnja (Hina) - Na tržištima Njemačke, Austije, Italije
i Nizozemske, prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ),
raste prodaja hrvartskih turističkih destinacija. #L#
U Njemačkoj su kod svih većih turoperatora traženi zrakoplovni
aranžmani za Hrvatsku, što je, po ocjeni HTZ-a, signal obnove
redovitog turističkog prometa s tog tržišta. Zrakoplovni aranžmani
za Dubrovnik loše se prodaju uprkos subvencijama, a u HTZ-u
procjenjuju da je to rezultat situacije na Kosovu. Prodaja
organiziranog turističkog prometa kod njemačkih turoperatora
povećana je za polovinu, no zabrinjava slaba prodaja autobusera
koji bi najviše mogli pridonijeti proširenju prometa u pred i pod
sezoni. U individualnom prometu očekuje se rast prometa za 40
posto, procjenjuju u HTZ-u.
Kod austrijskih turoperatora prodaja raste između pet i 37 posto,
no pojedini turoperatori bilježe i pad prodaje i to za otprilike 15
do 25 posto, a kao razlog navode povećanje cijena u Hrvatskoj
uzrokovano uvođenjem PDV-a. U individualnom prometu HTZ predviđa
porast prometa za 10 do 15 posto.
Na nizozemskom tržištu, gdje su lani hrvatske turističke aranžane
prodavala četiri turoperatora, ove godine ih je više od pedeset.
Prodaja je ove godine, prema podacima HTZ-a, porasla čak 20 puta, a
bila bi, kažu, i veća da postoji mogućnost redovitih zrakoplovnih
aranžamana. Očekuje se i porast individualnog prometa za 50 posto.
Na tržištu Italije smanjen je broj turoperatora koji prodaju
hrvatske turističke programe, što je, između ostalog, i rezultat
kasnog tiskanja brošura. No, HTZ ipak očekuje povećanje
organiziranog prometa iz te zemlje i rast individualnog prometa za
najmanje 10 posto u odnosu na 1997. godinu.
(Hina) djo vl
091305 MET jun 98