PEKING, 18. svibnja (Hina) - Kina u 1998. neće ostvariti dvocifrenu stopu rasta prihoda od inozemnog turizma, kakvu je bilježila u proteklim godinama. Prema procjenama, radi lošeg utjecaja financijske i gospodarske krize u istočnoj i
jugoistočnoj Aziji, turistički će rast iznositi najviše pet posto.
PEKING, 18. svibnja (Hina) - Kina u 1998. neće ostvariti dvocifrenu
stopu rasta prihoda od inozemnog turizma, kakvu je bilježila u
proteklim godinama. Prema procjenama, radi lošeg utjecaja
financijske i gospodarske krize u istočnoj i jugoistočnoj Aziji,
turistički će rast iznositi najviše pet posto.#L#
Kinu je lani posjetilo 7.34 milijuna stranaca, deset posto više
nego u 1996.
Statistike pokazuju da je u prva dva ovogodišnja mjeseca Kinu
posjetilo 970 tisuća stranih turista, što je dramatičan pad posjeta
u odnosu na isto lanjsko razdoblje, rekao je direktor u Državnoj
upravi za turizam, Wei Xiao'an (Vej Hsiao-an).
On je u intervjuu agenciji Xinhua (Hsinhua) procijenio da će ove
godine broj gostiju iz Južne Koreje, Tajlanda i Indonezije opasti
za više od pedeset posto, a to su inače bile zemlje odakle je u Kinu
stizao veliki broj stranih turista.
Wei međutim vjeruje da će Kinu posjetiti pet posto više Japanaca,
koji inače čine glavninu stranih turista ovdje. Tome će pridonijeti
i činjenica da je sada četrnaest gradova u dvije zemlje povezano
izravnim zrakoplovnim linijama, a taj će broj do kraja godine
porasti na čak 26. Kineski turistički radnici inače ove godine
očekuju i porast broja gostiju iz SAD-a, Kanade i Velike
Britanije.
Kineski stručnjaci za turistički marketing istodobno upozoravaju
da se treba potruditi i privući prošlogodišnji broj gostiju iz
Malezije, manje pogođene financijskom krizom, te raditi više na
otvaranju novih tržišta, prvenstveno u Rusiji i na Tajvanu.
Turističke statistike pokazuju da je lani Kinu posjetilo dva
milijuna Tajvanaca, te oko 800.000 Rusa.
Azijska kriza osim što neposredno utječe na kineski turizam
smanjenjem broja gostiju iz država koje je najteže pogodila,
posredno utječe i odvlačenjem potencijalnih gostiju na svoja
tržišta. Devalvacija nacionalnih valuta učinila je krizom pogođene
zemlje jeftinijima za strane goste, bilo da je riječ o klasičnom
odmoru, ili šoping-turizmu.
(Hina) mer dh
180840 MET may 98