SARAJEVO, 23. veljače (Hina) - Akademik Muhamed Filpović odgovorio je na polemiku člana Predsjedništva BiH Krešimira Zubaka koji ga je prije petnaestak dana u tri nastavka sarajevskog "Oslobođenja" optužio za konvertitstvo,
nedosljednost, nemoralnost ... Filipović je Zubaka na stranicama istog sarajevskog dnevnog lista, također u tri nastavka oštro napao zbog tvrdnji da se "muslimani nisu konstituirali kao nacija niti će to biti u stanju učiniti u idućih pedeset godina". Filipović je Zubaka opisao kao neznalicu i čovjeka potpuno nekompetentna da sudi o Bošnjacima i njhovoj povijesti.
SARAJEVO, 23. veljače (Hina) - Akademik Muhamed Filpović
odgovorio je na polemiku člana Predsjedništva BiH Krešimira Zubaka
koji ga je prije petnaestak dana u tri nastavka sarajevskog
"Oslobođenja" optužio za konvertitstvo, nedosljednost,
nemoralnost ... Filipović je Zubaka na stranicama istog
sarajevskog dnevnog lista, također u tri nastavka oštro napao zbog
tvrdnji da se "muslimani nisu konstituirali kao nacija niti će to
biti u stanju učiniti u idućih pedeset godina". Filipović je Zubaka
opisao kao neznalicu i čovjeka potpuno nekompetentna da sudi o
Bošnjacima i njhovoj povijesti. #L#
Filipović je otpisao "ljevorukom polemičaru" Zubaku (aludirajući
na njegovu tvrdnju kako u polemiku nerado ulazi i čini to lijevom
rukom čuvajući desnu za Filipovićeve mentore) da je najprije
dvojbeno da bi on uopće mogao biti autorom prijeporna teksta, a
zatim da je njegov sadržaj sramotan, razina primitivna a manjak
temeljna povijesnoga znanja očit.
Zubak, odnosno pretpostavljeni stvarni autori njegova teksta,
tvrdi Filipović, klasični je zarobljenik rasističke teorije krvi i
tla i zagovornik totalitarnoga diskursa. Zubak je, po Filipoviću, u
pokušaju da razvije polemiku odbio odgovoriti na bitna i konkretna
pitanja "univerzalizirajući svoj slučaj".
"Zubak nestaje i pretvara se u jednoga velikog Hrvata, u oličenje
svih Hrvata... Od konkretnog, što je predmet spora, on bježi kao
vrag od križa, a umjesto polemičkoga protivnika Muhameda
Filipovića uvodi se pojam 'Tunjo and comp.' (kakvo osjećanje za
takt i pristojnost), a ta company jest cijeli naš narod, svi
Bošnjaci", piše Filipović, dodajući da je on (Zubak) time cijeli
jedan narod pretvorio u svojega oponenta i ne može se zaustaviti u
vrijeđanju toga naroda čak ni koliko bi "zahtijevalo veoma slabašno
osjećanje poštivanja ljudske časti i dostojanstva".
O autoru i autorstvu teksta Filipović kaže: "Premda mi je poznato da
je i Zubak više godina bio dio represivna aparata onih 'velikih'
beogradskih vremena kao sudski funkcionar i član komiteta u Doboju,
ipak ne vjerujem da je njegova tadašnja praksa ostavila tako dubok
negativan trag na njegovu duhu i polemičkoj vještini. Bolji
interpreti totalne misli i dijalektičke vještine dokazivanja
nepostojećega sudjelovali su u pisanju teksta... Krešimir je svoj
doprinos doista sveo na lijevu ruku."
Nakon tih objašnjenja Filipović ističe kako je njegova kritika
Zubakova ponašanja bila utemeljena na činjenici da je on kao član
Predsjedništva BiH često izjavljivao kako mu je "jedina i prava
domovina Hrvatska a Tuđman njegov politički šef". Posebice
podsjeća i na Zubakovu "nedopustivu tvrdnju o neutemeljenosti
Muslimana kao naroda". "Zaključio sam da je sasvim nekonzistentno
biti na čelu jedne države i istodobno je negirati u biti i njezinom
povijesnom biću... Takva gledanja bila su mi pogotovu čudna kad sam
imao u vidu koliko su se bosanski katolici trudili zadržati
uspomenu i svijest o bosanskoj državi", piše Filipović, tvrdeći da
se Zubak, umjesto da odgovori na ta pitanja, zaputio u nijekanje
druge strane, diskvalificirajući ljude i narode. "Doista, meni
nije potreban bolji dokaz za opravdanost moje kritike spornih
Zubakovih izjava od Zubaka samog... Tako je to uvijek kad se misli
samo u jednoj dimenziji u kojoj su svi drugi samo neprijatelji i oni
koji nose zlo povijesti", piše Filipović zaključujući kako Zubak,
ne znajući ništa o analizi totalitarne svijesti, "otkriva bit svog
stava u frazeologiji i diskursu koji ne može biti nikakav drugi doli
rasistički i totalitarni".
Vraćajući se primjeru nedavna izbacivanja Bošnjaka kao nacionalne
manjine iz Ustava Republike Hrvatske, Filipović tvrdi da je pri
tomu rabljena ista argumentacija kojom se služi i Zubak, a ona se,
po Filipoviću, svodi na - krv i tlo. O Zubakovim optužbama na račun
svojega moralnog lika Filipović pak kaže tek toliko da je uzeo
potpuno pogrješne ljude za svjedoke. Taj profesor sarajevskoga
Filozofskog fakulteta Zubaku je usput poručio da je "evazivni
primitivac" kad se u javnoj polemici odlučio koristiti nadimkom
Tunjo koji pravo imaju rabiti samo Filipovićevi prijatelji.
Filipović nadalje piše: "Da bih utješio Zubaka u povodu mojega
podrijetla, ja doista jesam potomak fra Franje Filipovića... No ja
sam Bošnjak svagda bio i ostao. Svi smo mi to bili, bez obzira na to
koji je politički lik to naše bošnjaštvo poprimilo, uključujući i
hrvatski nacionalnopolitički lik." Filipović tvrdi da bošnjačko
ime slijedi ime Bošnjana koje su nosili svi ljudi što su u Bosni
živjeli i koje izražava temeljnu povijesnu svijest o postojanju
neke države. Filipović kaže kako to ne znači negiranje prava
Hrvatima da se takvima osjećaju, no da se "nedavno donesene odluke
ne mogu projicirati na prošle generacije jer bi to bio izraz
totalitarne svijesti nacionalizma".
"Zubak ne shvaća kako smo mi primili islam pa nas zbog toga
vrijeđa... Pa i Hrvati su nekada bili konvertiti i pervertiti,
barem onda kad su prvobitnu slavensku vjeru napustili i prihvatili
kršćanstvo", zaključuje Filipović navodeći kako su zagovornici
stajališta ispod kojih se potpisao Zubak odgovorni za zajednički
pokušaj uništenja Bosne i Bošnjaka s njihovim arhineprijateljem -
srpskim nacionalizmom.
(Hina)rm vkn
231329 MET feb 98