FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FILIPOVIĆEV ODGOVOR ZUBAKU

SARAJEVO, 23. veljače (Hina) - Akademik Muhamed Filpović odgovorio je na polemiku člana Predsjedništva BiH Krešimira Zubaka koji ga je prije petnaestak dana u tri nastavka sarajevskog "Oslobođenja" optužio za konvertitstvo, nedosljednost, nemoralnost ... Filipović je Zubaka na stranicama istog sarajevskog dnevnog lista, također u tri nastavka oštro napao zbog tvrdnji da se "muslimani nisu konstituirali kao nacija niti će to biti u stanju učiniti u idućih pedeset godina". Filipović je Zubaka opisao kao neznalicu i čovjeka potpuno nekompetentna da sudi o Bošnjacima i njhovoj povijesti.
SARAJEVO, 23. veljače (Hina) - Akademik Muhamed Filpović odgovorio je na polemiku člana Predsjedništva BiH Krešimira Zubaka koji ga je prije petnaestak dana u tri nastavka sarajevskog "Oslobođenja" optužio za konvertitstvo, nedosljednost, nemoralnost ... Filipović je Zubaka na stranicama istog sarajevskog dnevnog lista, također u tri nastavka oštro napao zbog tvrdnji da se "muslimani nisu konstituirali kao nacija niti će to biti u stanju učiniti u idućih pedeset godina". Filipović je Zubaka opisao kao neznalicu i čovjeka potpuno nekompetentna da sudi o Bošnjacima i njhovoj povijesti. #L# Filipović je otpisao "ljevorukom polemičaru" Zubaku (aludirajući na njegovu tvrdnju kako u polemiku nerado ulazi i čini to lijevom rukom čuvajući desnu za Filipovićeve mentore) da je najprije dvojbeno da bi on uopće mogao biti autorom prijeporna teksta, a zatim da je njegov sadržaj sramotan, razina primitivna a manjak temeljna povijesnoga znanja očit. Zubak, odnosno pretpostavljeni stvarni autori njegova teksta, tvrdi Filipović, klasični je zarobljenik rasističke teorije krvi i tla i zagovornik totalitarnoga diskursa. Zubak je, po Filipoviću, u pokušaju da razvije polemiku odbio odgovoriti na bitna i konkretna pitanja "univerzalizirajući svoj slučaj". "Zubak nestaje i pretvara se u jednoga velikog Hrvata, u oličenje svih Hrvata... Od konkretnog, što je predmet spora, on bježi kao vrag od križa, a umjesto polemičkoga protivnika Muhameda Filipovića uvodi se pojam 'Tunjo and comp.' (kakvo osjećanje za takt i pristojnost), a ta company jest cijeli naš narod, svi Bošnjaci", piše Filipović, dodajući da je on (Zubak) time cijeli jedan narod pretvorio u svojega oponenta i ne može se zaustaviti u vrijeđanju toga naroda čak ni koliko bi "zahtijevalo veoma slabašno osjećanje poštivanja ljudske časti i dostojanstva". O autoru i autorstvu teksta Filipović kaže: "Premda mi je poznato da je i Zubak više godina bio dio represivna aparata onih 'velikih' beogradskih vremena kao sudski funkcionar i član komiteta u Doboju, ipak ne vjerujem da je njegova tadašnja praksa ostavila tako dubok negativan trag na njegovu duhu i polemičkoj vještini. Bolji interpreti totalne misli i dijalektičke vještine dokazivanja nepostojećega sudjelovali su u pisanju teksta... Krešimir je svoj doprinos doista sveo na lijevu ruku." Nakon tih objašnjenja Filipović ističe kako je njegova kritika Zubakova ponašanja bila utemeljena na činjenici da je on kao član Predsjedništva BiH često izjavljivao kako mu je "jedina i prava domovina Hrvatska a Tuđman njegov politički šef". Posebice podsjeća i na Zubakovu "nedopustivu tvrdnju o neutemeljenosti Muslimana kao naroda". "Zaključio sam da je sasvim nekonzistentno biti na čelu jedne države i istodobno je negirati u biti i njezinom povijesnom biću... Takva gledanja bila su mi pogotovu čudna kad sam imao u vidu koliko su se bosanski katolici trudili zadržati uspomenu i svijest o bosanskoj državi", piše Filipović, tvrdeći da se Zubak, umjesto da odgovori na ta pitanja, zaputio u nijekanje druge strane, diskvalificirajući ljude i narode. "Doista, meni nije potreban bolji dokaz za opravdanost moje kritike spornih Zubakovih izjava od Zubaka samog... Tako je to uvijek kad se misli samo u jednoj dimenziji u kojoj su svi drugi samo neprijatelji i oni koji nose zlo povijesti", piše Filipović zaključujući kako Zubak, ne znajući ništa o analizi totalitarne svijesti, "otkriva bit svog stava u frazeologiji i diskursu koji ne može biti nikakav drugi doli rasistički i totalitarni". Vraćajući se primjeru nedavna izbacivanja Bošnjaka kao nacionalne manjine iz Ustava Republike Hrvatske, Filipović tvrdi da je pri tomu rabljena ista argumentacija kojom se služi i Zubak, a ona se, po Filipoviću, svodi na - krv i tlo. O Zubakovim optužbama na račun svojega moralnog lika Filipović pak kaže tek toliko da je uzeo potpuno pogrješne ljude za svjedoke. Taj profesor sarajevskoga Filozofskog fakulteta Zubaku je usput poručio da je "evazivni primitivac" kad se u javnoj polemici odlučio koristiti nadimkom Tunjo koji pravo imaju rabiti samo Filipovićevi prijatelji. Filipović nadalje piše: "Da bih utješio Zubaka u povodu mojega podrijetla, ja doista jesam potomak fra Franje Filipovića... No ja sam Bošnjak svagda bio i ostao. Svi smo mi to bili, bez obzira na to koji je politički lik to naše bošnjaštvo poprimilo, uključujući i hrvatski nacionalnopolitički lik." Filipović tvrdi da bošnjačko ime slijedi ime Bošnjana koje su nosili svi ljudi što su u Bosni živjeli i koje izražava temeljnu povijesnu svijest o postojanju neke države. Filipović kaže kako to ne znači negiranje prava Hrvatima da se takvima osjećaju, no da se "nedavno donesene odluke ne mogu projicirati na prošle generacije jer bi to bio izraz totalitarne svijesti nacionalizma". "Zubak ne shvaća kako smo mi primili islam pa nas zbog toga vrijeđa... Pa i Hrvati su nekada bili konvertiti i pervertiti, barem onda kad su prvobitnu slavensku vjeru napustili i prihvatili kršćanstvo", zaključuje Filipović navodeći kako su zagovornici stajališta ispod kojih se potpisao Zubak odgovorni za zajednički pokušaj uništenja Bosne i Bošnjaka s njihovim arhineprijateljem - srpskim nacionalizmom. (Hina)rm vkn 231329 MET feb 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙