ZAGREB, 14. siječnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske ukinuo je na današnjoj sjednici odluku Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, kojom je na konstituirajućoj sjednici te skupštine izmjenjen skupštinski Poslovnik. Izmjena
Poslovnika prije samog konstituiranja Skupštine, odlučio je Ustavni sud, nije u suglasnosti s Ustavom i zakonom, jer se novo predstavničko tijelo može konstituirati samo na temelju važećih propisa, koje su donijela predstavnička tijela koja su prestala djelovati.
ZAGREB, 14. siječnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske ukinuo
je na današnjoj sjednici odluku Skupštine Dubrovačko-neretvanske
županije, kojom je na konstituirajućoj sjednici te skupštine
izmjenjen skupštinski Poslovnik. Izmjena Poslovnika prije samog
konstituiranja Skupštine, odlučio je Ustavni sud, nije u
suglasnosti s Ustavom i zakonom, jer se novo predstavničko tijelo
može konstituirati samo na temelju važećih propisa, koje su
donijela predstavnička tijela koja su prestala djelovati. #L#
Ustavni je sud tako odlučio na prijedlog Pere Cvjetovića, Andre
Vlahušića i Vedrana Kraljevića iz Dubrovnika, koji su smatrali da
je sama konstituirajuća sjednica bila nezakonita, jer sjednicom
nije predsjedavao najstariji vijećnik, jer je prije samog
konstituiranja skupštine izmjenjen dnevni red i jer su iz
Poslovnika Skupštine brisane odredbe da se predsjednik i
potpredsjednici Skupštine, župan i podžupani biraju tajnim
glasovanjem.
Stoga su predlagatelji osporavali i zakonitost izbora tih
dužnosnika Dubrovačko-neretvanske županije, koji su izabrani na
osporenoj sjednici. Pa ipak, Ustavni se sud većinom glasova
priklonio mišljenju prema kojem je samo konstituiranje skupštine
niz radnji, kojima sama skupština utvrđuje da je valjano
sastavljena, dok su odluke o izboru dužnosnika pojedinačni akti, a
ne propisi, pa ne postoje pretpostavke za odlučivanje Ustavnog
suda.
U povodu ustavnih tužbi pločanskog Gradskog odbora SDP-a, Kluba
vijećnika i vijećnika Boška Šiljega iz Ploča zbog nezakonitosti
prigodom konstituiranja Gradskog vijeća Ploča, Ustavni je sud
ponovio kako u takvom slučaju ne postoje pretpostavke za
odlučivanje Ustavnog suda, jer konstituiranje predstavničkog
tijela lokalne samouprave predstavlja niz pojedinačnih radnji, a
ne odluku za koju je nadležan Sud, pa ustavna tužba nije dopuštena.
Pritom je naglašeno kako se konstituiranje tijela lokalne
samouprave svejedno mora provesti u skladu sa zakonom, a zakonitost
i ustavnost djelovanja predstavničkih tijela lokalne samouprave
osigurana je Zakonom o upravnim sporovima. Naime, za takve je
sporove nadležan županijski sud područja na kojem je nezakonita
radnja učinjena, a u žalbenom postupku i Vrhovni sud.
Ustavni je sud načelno prihvatio prijedlog Antuna Kelave iz Opatije
o ukidanju odluke opatijskog Gradskog vijeća o prirezu na porez na
dohodak, zbog njenog povratnog djelovanja. Prije odluke o
prijedlogu Jadranka Črnka iz Zagreba za ocjenu ustavnosti
Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost, kojim se proširuje
odgovornost za dugove protivno zakonima o nasljeđivanju i o
trgovačkim društvima, Ustavni je sud zatražio mišljenje
Ministarstva financija.
Mišljenje Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i
stanovanja zatraženo je pak u povodu prijedloga Mjesnog odbora
Lukovo Šugarje, zagrebačke Zelene akcije i Hrvatskog planinarskog
društva "Zagreb-Matica" za ocjenu ustavnosti Strategije
prostornog uređenja Republike Hrvatske. Predlagatelji smatraju
kako je ta Strategija u nesuglasju s Ustavom, a kako se radi o vrlo
značajnim ekološkim pitanjima zaštite prirodne baštine, zatraženo
je stručno mišljenje nadležnog Ministarstva.
(Hina) rd ds
141407 MET jan 98