FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TEKST ODGOVORA PREDSJEDNIKA DSV-A PREDSJEDNIKU USTAVNOG SUDA

ZAGREB, 23. prosinca (Hina) - Predsjednik Državnog sudbenog vijeća Ante Potrebica objavio je danas svoj odgovor na otvoreno pismo predsjedniku Ustavnog suda Republike Hrvatske Jadranka Crnića (od 18. studenoga).
ZAGREB, 23. prosinca (Hina) - Predsjednik Državnog sudbenog vijeća Ante Potrebica objavio je danas svoj odgovor na otvoreno pismo predsjedniku Ustavnog suda Republike Hrvatske Jadranka Crnića (od 18. studenoga).#L# U odgovoru stoji: "Molimo Vas za ispriku što, zbog održavanja kontinuiteta rada Državnog sudbenog vijeća (DSV), sukladno zakonskim rokovima, nisam mogao prije odgovoriti na Vaše pismo. Primio sam ga, naime, dva dana prije održavanja sjednice DSV, koja je uzgred rečeno, sazvana prije objavljivanja Vašeg pisma. Napominjem, da su od tada u tri tjedna održane tri sjednice DSV, a 17. i 18. prosinca 1997. godine prisegnule su sve imenovane osobe. Time su obavljena sva imenovanja za koja je Ministarstvo pravosuđa obavilo administrativno- tehničku pripremu. Tek nakon toga odgovornog i zahtjevnog posla bio sam u mogućnosti pozorno pročitati Vaše otvoreno pismo i na njega odgovoriti. Moram odmah napomenuti, da sam neugodno iznenađen Vašim zaključkom, da DSV ne izvršava odluke Ustavnog suda RH. Žao mi je što mi u prilogu niste dostavili zapisnik sa sjednice Ustavnog suda RH na koju se pozivate, a na kojoj se raspravljalo o mjerama koje je potrebito poduzeti u svezi s razrješenjem ovog pitanja. Razlog tome je što bi iz rasprave pojedinih članova Ustavnog suda RH doznao više pojedinosti na koje bi se mogao preciznije očitovati. Ovako mi preostaje samo neugodno iščekivanje, koje će mjere Ustavni sud RH poduzeti na temelju činjenica utvrđenih na navedenoj sjednici Ustavnog suda RH. Obnašajući vrlo odgovornu dužnost predsjednika DSV štićenje najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, a osobito vladavine prava, uvijek sam držao svojom temeljnom obvezom, jer je to izravno povezano sa časnom dužnošću koju obnašam. To znači da sam u pojedinim slučajevima mogao samo drugačije tumačiti Ustav i zakon, ali i tada ne na način kojim bi izbjegao izvršiti odluke Ustavnog suda RH. Zbog toga i u odgovoru na Vaše otvoreno pismo, ponovno moram, baš u interesu vladavine prava, izraziti drugačije tumačenje članka 25. stavak 3. Ustavnog zakona. Kada je u stavku 3. članka 25. Ustavnog zakona navedeno, da Ustavni sud RH može odrediti i drugo tijelo kojem povjerava izvršenje svojih odluka i da se to ovlaštenje proteže i na određivanje načina izvršenja, siguran sam da zakonodavac nije mislio da Ustavni sud RH ima ovlaštenje postupati protivno Ustavu i zakonu, u kojima su određena tijela državne vlasti i njihova nadležnost. Naime, da je to pravo zakonodavac dao Ustavnom sudu RH onda ne bi trebala uopće postojati tijela državne vlasti. Drugim riječima u povodu svakog povrijeđenog prava, fizičke ili pravne osobe obraćale bi se izravno Ustavnom sudu RH, koji bi donio obvezatne i izvršne odluke. U konkretnom slučaju, prema Vašem shvaćanju, Ustavni sud RH bi mogao svojom odlukom povjeriti imenovanje sudaca i drugom tijelu državne vlasti, pa čak i odrediti kakvu će odluku to tijelo donijeti, odnosno koje suce će imenovati. DSV je sva imenovanja provelo sukladno Ustavu, Ustavnom zakonu i Zakonu o Državnom sudbenom vijeću. U izvršavanju odluka Ustavnog suda RH postupalo je sukladno svojim ovlaštenjima, tako da su se zakazivale sjednice DSV, čim su se za to ispunili svi potrbni uvjeti. U tom kontekstu, zbog ozbiljnosti Vaših optužbi, nije suvišno kratko podsjetiti na zakonsku proceduru imenovanja sudaca, kako bi javnost mogla nepristrano zaključiti tko koči proces imenovanja. Na temelju članka 15. Zakona o Državnom sudbenom vijeću administravno-tehničke poslove za DSV-e obavlja Ministarstvo pravosuđa, odnosno ono objavljuje slodna mjesta na prijedlog predsjednika suda, prima prijave kandidata, pribavlja mišljenja i podatke o svim kandidatima od predsjednika suda i u roku od 30 dana od isteka roka za podnošenje prijave dostavlja DSV-u listu kandidata. Dakle, tek nakon što Ministarstvo pravosuđa na naveden način obavi administrativno-tehnički posao, odnosno stvori pretpostavke za postupanje DSV, nastupaju ovlasti DSV da se sazove sjednica na kojoj se raspravlja i odlučuje o imenovanjima. Točno je da je Ustavni sud RH 29. ožujka 1995. godine ukinuo prvu odluku DSV o imenovanju sudaca u Vrhovni sud RH koja je donesena 16. veljače 1995. godine. Nije točno, kako navodite u svom otvorenom pismu, da DSV 'unatoč proteku više od dvije godine i sedam mjeseci od donošenja prve odluke Suda kojom je ukinuta odluka DSV ne postupa u skladu s odredbama Ustavnog zakona'. DSV, naime, iako nije vezano rokom, upravo zbog poštivanja odluke Ustavnog suda RH od 29. ožujka 1995. godine, ponovilo je već 27. travnja 1995. godine postupak, odnosno drugi put raspravljalo i odlučivalo o imenovanju sudaca u Vrhovni sud RH. Niste kazali, da se pet odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, navedenih u Vašem pismu (U-III-520/1995. U-III-530/1995, U-II- 534/1995, U-III-537/1995 i U-III-540/1995), koje su donesene 30. studenog 1995., odnose na istu pravnu stvar, to jest na ukidanje i druge odluke DSV o imenovanju sudaca u Vrhovni sud RH. Konačno u svom otvorenom pismu niste kazali ni to, da je Ustavni sud RH dva puta ukidao samo odluku DSV o imenovanju sudaca u Vrhovni sud RH i da je samo to postupanje pred Ustavnim sudom RH obuhvatilo 23 podnositelja ustavnih tužbi, uz napomenu, da su pored njih, u cijelom tom razdoblju uvažene još samo tri ustavne tužbe (12. i 26. ožujka i 4. lipnja ove godine). S obzirom da je DSV trebalo, prema rečenim odlukama Ustavnog suda RH od 30. studenog 1995. godine, po treći put raspravljati i odlučivati o imenovanju sudaca u Vrhovni sud RH, na temelju mišljenja predsjednika Vrhovnog suda RH sukladno članku 8. Zakon o sudovima, još 9. svibnja 1996. godine zamolio sam tadašnjeg predsjednika Vrhovnog suda RH da nam takva mišljenja dostavi istodobno s mišljenjima za kandidate koji su se javili na oglas Ministarstva pravosuđa od 27. rujna 1995. godine ("Narodne novine", br. 73/95), jer je tim oglasom na njegov prijedlog, prije donošenja citirane odluke Ustavnog suda RH, oglašeno 13 slobodnih mjesta sudaca u Vrhovni sud RH. Čim je ministar pravosuđa dostavio DSV sve potrebne materijale (27. listopada 1997.,) posebice listu kandidata i mišljenje predsjednika Vrhovnog suda RH prema rečenom oglasu, odmah sam sazvao sjednicu DSV na kojoj se već 20. studenog 1997. pod jednakim uvjetima raspravljalo i glasovalo o svim aktualnim kandidatima za suce u Vrhovni sud RH. A kako se obavljao aministrativno-tehnički posao za imenovanje sudaca u Vrhovni sud RH, ilustracije radi spominjem službeni dopis ministra pravosuđa upućen 27. listopada 1997. godine DSV-u. Naime, uz listu kandidata koji ispunjavaju uvjete za suce Vrhovnog suda RH, ministar pravosuđa u tom dopisu, među inima, navodi: ,...Tadašnji predsjednik Vrhovnog suda RH dostavio je ovom Ministrastvu dopis broj: Su-631-II/95 od 24. rujna 1996. godine kojim traži poništenje rečenog oglasa. Na temelju te inicijative ovo Ministarstvo poništilo je u Narodnim novinama, broj 84/96 od 9. listopada 1996. godine oglas za slobodna mjesta 13 sudaca Vrhovnog suda RH. Međutim, ministar pravosuđa sukladno svojim ovlastima, odluku Ministrstva o poništenju oglasa stavio je izvan snage...' Budući da je obje odluke koje ministar pravosuđa spominje, on osobno potpisao, nije mi ni danas jasno je li ministar bio u protimbi s Ministarstvom pravosuđa ili sa samim sobom. Podsjećam, da su u članku 3. Ustava RH taksativno navedene najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske, a među njima i vladavina prava. Vi kao predsjednik Ustavnog suda RH u svom otvorenom pismu prozivate DSV da vrijeđa 'jednu od najviših vrednota ustavnog poretka - vladavinu prava'. Takav zaključak očito izvodite iz činjenice, da je DSV u svom izjašnjenju u povodu ustavnih tužbi izrazilo drugačiji pravni stav u tumačenju odredbe Ustava i Ustavnog zakona koje se odnose na nadležnost Ustavnog suda RH. Međutim, i pravnim laicima bi trebalo biti jasno da izražavajući drugačiji pravni stav o tom pitanju, DSV nije osporilo nadležnost Ustavnog suda RH, već je samo drugačije protumačilo određene odredbe Ustava. Stoga se postavlja logično pitanje zašto Vi kao predsjednik Ustavnog suda RH drugačije tumačenje ustavnih normi ocjenjujete kao vrijeđanje najviše vrednote ustavnog poretka - vladavine prava. Prema shvaćanju DSV ova ustavna vrednota bila bi povrijeđena ako bi DSV, kada uoči pogrešno tumačenje Ustava ili zakona, propustilo ukazati na pogrešno tumačenje i na taj način dopustilo da zavlada 'nepravo'. Vaše stajalište, da je i samo drugačije tumačenje Ustava i zakona - vrijeđanje vladavine prava - upućuje nedvojbeno na zaključak, da u Republici Hrvatskoj postoje i 'vladari nad pravom', kao ustavna vrednota. Za razliku od toga DSV zastupa stajalište skladnog odnosa među državnim institucijama, gdje će različito tumačenje propisa učvršćivati jednu od najvećih ustavnih vrednota - vladavinu prava, kao temelj za razvijanje institucionalnih pretpostavki modernog društvenog poretka. Zar i trodioba vlasti, kao najveća civilizacijska i demokratska tekovina ne počiva na načelu različitosti, a ne isključivosti". (Hina) pp 231541 MET dec 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙