ZAGREB, 15. prosinca (Hina) - "Nova medijska agenda: za europsku medijsku politiku u Hrvatskoj" naziv je stručne studije koja, uz pregled karakteristika domaćih medija, donosi prijedloge demokratizacije medijskoga prostora u
Hrvatskoj. O toj su studiji, kao i o mogućim strategijama promjene u medijskoj politici, govorili na danas održanom okruglom stolu u Hrvatskom novinarskom društvu (HND) novinari, političari, medijski stručnjaci i teoretičari.
ZAGREB, 15. prosinca (Hina) - "Nova medijska agenda: za europsku
medijsku politiku u Hrvatskoj" naziv je stručne studije koja, uz
pregled karakteristika domaćih medija, donosi prijedloge
demokratizacije medijskoga prostora u Hrvatskoj. O toj su studiji,
kao i o mogućim strategijama promjene u medijskoj politici,
govorili na danas održanom okruglom stolu u Hrvatskom novinarskom
društvu (HND) novinari, političari, medijski stručnjaci i
teoretičari.#L#
Zrinjka Peruško Čulek, urednica studije, rekla je kako je ona
poticaj procesu stvaranja javnoga konsenzusa o pitanju otvorene,
demokratske i europske medijske politike. Također, cilj je studije
i fokusiranje javne rasprave o strategijama promjene u medijskoj
politici, a kako bi se omogućio poželjan stupanj pluralizma i
medijske slobode.
Nositelji projekta Nova medijska agenda jesu: Članak 38, Hrvatski
pravni centar i Institut za međunarodne odnose, finacijski ga
podupire IREX ProMedia, a HND je osigurao logističku potporu.
Studiju tiskanu na stotinjak stranica napisalo je desetak
novinara, članova strukovnih udruga, kao i stručnjaci iz područja
medija.
Damir Matković (Hrvatska televizija, Forum 21), osvrnuo se na
stanje na HTV-u, zauzevši se za reviziju poslovanja u toj
televizijskoj kući i preustroj HRT-a. Po njegovim riječima,
potrebno je stvaranje dugoročne strategije tehnološkog i
programskog razvoja televizije te prepuštanja jednog kanala
televizije regionalnim studijima.
Juraj Hrvačić (Udruga hrvatskih lokalnih javnih glasila) napomenuo
je kako od 117 radiopostaja u Udruzi oko 90 posto loše posluje, ili
su na nuli ili u minusu. Kako je većina radijskih postaja
komercijalnih, novinarka Marina Mučalo zauzela se za stimuliranje
nekomercijalnih postaja, posebice stoga što "ni sam Zakon o
telekomunikacijama ne daje nikakvu privilegiju nekomercijalnim
stanicama".
Novu medijsku agendu pozdravio je Krešimir Macan (glasnogovornik
HRT-a), Ivo Škrabalo (HSLS) i Igor Dekanić (HNS), koji se zauzeo za
odgovoran odnos novinara i političara, u smislu da novinari moralno
odgovaraju za ono što pišu, a da se političari "odviknu" prozivati
novinare.
(Hina) mb mc