FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IT-5.X.-LA STAMPA-HAIDER I DESNICE

IT-AT-stranke-izbori IT-5.X.-LA STAMPA-HAIDER I DESNICE ITALIJALA STAMPA5. X. 1999.Mala domovina"Kada bi to bio jednostavno neonacizam, bilo bi ga lako prepoznati i boriti se protiv njega. No pokret Joerga Haidera, koji se potvrdio u Austriji, nešto je drugo. To je kombinacija etnocentričnog populizma i, vrlo svojstvenog, nacionalnog legizma (prema talijanskoj regionalističkoj stranci Lega Nord, op. prev.). Naravno, radi se o okvirnim formulama, koje pokušavaju obuhvatiti pokret koji krši sve sheme. Zapravo, kako bi ga se odredilo nije dovoljno nabrojiti sve njegove desne sadržaje. Ksenofobija, opsesija malom domovinom, etnocentrizam, antieuropeizam. Ili naći njegove korijene u jednoj kulturi koja ide unatrag pola stoljeća, do pristajanja uz nacizam kod kojega nikada nije došlo do javnih samokritičnih procesa uporedivih s onima napravljenim u Njemačkoj. No, zašto bi se ta kultura trebala ponovno pojaviti upravo sada, nakon jednog ili dva naraštaja? Nakon desetljeća dobre, uređene napredne demokracije, koja je još početkom osamdesetih godina predstavljana kao uzorni model drugim demokracijama? Stvar nije (toliko) u izostaloj samokritici austrijske kolektivne svijesti,
ITALIJA LA STAMPA 5. X. 1999. Mala domovina "Kada bi to bio jednostavno neonacizam, bilo bi ga lako prepoznati i boriti se protiv njega. No pokret Joerga Haidera, koji se potvrdio u Austriji, nešto je drugo. To je kombinacija etnocentričnog populizma i, vrlo svojstvenog, nacionalnog legizma (prema talijanskoj regionalističkoj stranci Lega Nord, op. prev.). Naravno, radi se o okvirnim formulama, koje pokušavaju obuhvatiti pokret koji krši sve sheme. Zapravo, kako bi ga se odredilo nije dovoljno nabrojiti sve njegove desne sadržaje. Ksenofobija, opsesija malom domovinom, etnocentrizam, antieuropeizam. Ili naći njegove korijene u jednoj kulturi koja ide unatrag pola stoljeća, do pristajanja uz nacizam kod kojega nikada nije došlo do javnih samokritičnih procesa uporedivih s onima napravljenim u Njemačkoj. No, zašto bi se ta kultura trebala ponovno pojaviti upravo sada, nakon jednog ili dva naraštaja? Nakon desetljeća dobre, uređene napredne demokracije, koja je još početkom osamdesetih godina predstavljana kao uzorni model drugim demokracijama? Stvar nije (toliko) u izostaloj samokritici austrijske kolektivne svijesti, koliko u nesposobnosti demokratskih političara da se danas suoče s novim izazovima. Novom radikalizmu je lako kombinirati proturječne elemente, prilagođene austrijskoj stvarnosti: ksenofobnu i poreznu lokalističku ('legističku') pobunu, koja si ipak pripisuje 'nacionalne' granice male Austrije. Čini se da mala domovina austrijskog legizma nema potrebe za sebe izmišljati što drugo. No griješi kada za sebe traži 'austrijski identitet' koji je samo dozreli politički plod demokratskoga poslijeratnog razdoblja. Može obijesno suprotstaviti svoju 'slobodu' onoj europskoj, no zaboravlja da je samo zahvaljujući Europi Austrija osvojila svoje dostojanstvo i političku autonomiju. Hoće li austrijski primjer biti zarazan? Teško da se njegov svojstven spoj lokalizma i nacionalizma može izravno izvesti u Bavarsku ili sjevernu Italiju. Međutim, desnice će sigurno u Haiderovom uspjehu naći razloge za veću agresivnost. No možda nije loše da u raznim desnim centrima dođe do jasnijeg i izravnijeg unutarnjeg pojašnjavanja o temama koje postaju ključne za demokraciju", piše Gian Enrico Rusconi.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙