FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŠUBAT: HŽ OVE GODINE S JOŠ SLABIJIM REZULTATIMA

ZAGREB, 17. kolovoza (Hina) - Zaustavljanje negativnog trenda u željezničkom prometu, povećanje transportnog učinka, teretnog i putničkog prometa, smanjenje troškova poslovanja bez otpuštanja radnika i jačanje prometnog pravca prema Jadranu, BiH i susjednim metropolama, temeljna su polazišta rada Hrvatskih željeznica (HŽ) u idućem razdoblju, koje je predstavio na današnjoj konferenciji za novinare novi predsjednik Uprave HŽ-a Dragutin Šubat.
ZAGREB, 17. kolovoza (Hina) - Zaustavljanje negativnog trenda u željezničkom prometu, povećanje transportnog učinka, teretnog i putničkog prometa, smanjenje troškova poslovanja bez otpuštanja radnika i jačanje prometnog pravca prema Jadranu, BiH i susjednim metropolama, temeljna su polazišta rada Hrvatskih željeznica (HŽ) u idućem razdoblju, koje je predstavio na današnjoj konferenciji za novinare novi predsjednik Uprave HŽ-a Dragutin Šubat.#L# Istaknuvši kako će HŽ ove godine ostvariti još slabije rezultate nego prošle godine, Šubat je kazao da će u ovoj godini promet biti na razini četvrtine prijeratnog željezničkog prometa. "Ako za pet godina HŽ ostvari polovicu prometa iz 1989. bit će to dobar rezultat", rekao je napominjući kako je nužno i smanjenje državnih subvencija na 30 posto ukupnih prihoda HŽ-a. Bez toga se neće otvoriti prostor za razvoj HŽ-a, ocijenio je Šubat. Šubat drži da su za Hrvatsku temeljni željeznički pravci 5., paneuropski, Rijeka-Zagreb-Budimpešta i Ploče-Sarajevo-Osijek- Budimpešta te 10. koridor Salzburg-Zagreb-Beograd-Solun. Budući da je BiH prometno vezana za Hrvatsku, treba poboljšati željeznički promet u tom pravcu te povećati rad luke Ploče, treba 'puniti' naše luke na Dunavu i Savi, a riječka luka trebala bi postati glavnom lukom Mađarske i Slovačke, smatra Šubat. Napomenuo je kako je 10. koridor posebno važan za HŽ posebice nakon rušenja mosta u Novom Sadu, koji neće biti u funkciji najmanje dvije godine. HŽ su na tom pravcu ostvarivale promet od 12 milijuna tona dok je on sada pao na tek 2,5 milijuna tona. Negativan trend hrvatskog željezničkog prometa u korist cestovnog, potrebno je izmijeniti mjerama stimuliranja željezničkog prometa i poboljšanjem infrastrukture. To će, napominje predsjednik Uprave HŽ-a, ujedno dovesti i do smanjenja vremena putovanja do odredišta. Primjerice, dok se do Rijeke prije rata putovalo 3,15 sati sada se putuje 4,30 sati, do Splita je vrijeme putovanja produženo sa 6,30 i 7,50 sati na 8,30 sati, a duže se putuje i do Budimpešte ili Beča, pojasnio je. U prilog smanjenju troškova, rekao je Šubat, ide i nova organizacija rada HŽ-a s manjim brojem članova Uprave (umjesto četiri sada su dva člana) te izvršnih direktora, kojih je od ranijih 21 sada osam. Na upit o mogućem ukidanju nerentabilnih pruga, Šubat je kazao kako treba riješiti njihov status dok će ukidanje "biti zadnja mjera". Jedno od rješenja za te pruge mogao bi biti prigradski promet za što je, prema Šubatovim riječima, već napravljena predstudija. Istaknuvši važnost intenziviranja restrukturiranja HŽ-a, Šubat je napomenuo kako to namjerava ostvariti zajedno sa sindikatima s kojima, kaže, dobro surađuje. Zamjenik predsjednika Uprave HŽ-a Zlatko Dokaza izvijestio je završenim obnovama na magistralnoj pruzi Savski Marof-Tovarnik te na prugama u istočnoj i zapadnoj Slavoniji. (Hina) kg db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙