ZAGREB, 26. srpnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u ovoj godini planiraju prevesti 27,6 milijuna putnika ili 2,9 posto manje nego prošle godine, te ostvariti prijevozni učinak od 1,07 milijardi putničkih kilometara, 2,2 posto
manje. Istodobno je planirano prevesti 13 milijuna tona tereta ili 3,1 posto više i ostvariti 2,07 milijardi neto tonskih kilometara, 3,4 posto više od prošlogodišnjeg rezultata, izvijestili su iz HŽ-a.
ZAGREB, 26. srpnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u ovoj godini
planiraju prevesti 27,6 milijuna putnika ili 2,9 posto manje nego
prošle godine, te ostvariti prijevozni učinak od 1,07 milijardi
putničkih kilometara, 2,2 posto manje. Istodobno je planirano
prevesti 13 milijuna tona tereta ili 3,1 posto više i ostvariti 2,07
milijardi neto tonskih kilometara, 3,4 posto više od
prošlogodišnjeg rezultata, izvijestili su iz HŽ-a. #L#
Ovogodišnji poslovni plan Hrvatskih željeznica temelji se na
projektu njihova osuvremenjivanja i restrukturiranja koji je
usklađen sa zahtjevima Svjetske banke i Europske banke za obnovu i
razvoj koje su HŽ-u odobrile zajmove za tu svrhu.
U poslovnom planu za ovu godinu prihodi koje HŽ mora ostvariti
svojom djelatnošću razgraničeni su od prihoda što ih dobivaju iz
državnog proračuna. Također, poslovni je plan posebno iskazan za
područja HŽ-Prijevoz te HŽ-Infrastruktura.
Radna produktivnost HŽ-a ove bi se godine prema planu trebala
povećati za 6,7 posto i to povećanjem opsega prijevoza te
smanjivanjem broja zaposlenih za 1939. Dio je to projekta
restrukturiranja kojim bi se do 2002. godine broj zaposlenih trebao
smanjiti na 16.000.
Također će se nastojati smanjiti dug dobavljačima za 170 milijuna
kuna te zaliha materijala i pričuvnih dijelova za približno 75
milijuna kuna.
Predviđena je i privatizacija nekih društava sa ograničenom
odgovornošću, tj. radionica za željeznička vozila u Bjelovaru,
Čakovcu i Slavonskom Brodu.
Ove godine u HŽ planiraju ostvariti prihod od 2,45 milijardi kuna,
što je za 9,3 posto manje nego u godini ranije budući da u prihodu
nije, kao prijašnjih godina, obuhvaćena otplata glavnice zajmova.
Samo od prijevoza putnika i robe planiran je prihod od 702 milijuna
kuna ili 3,3 posto više nego u 1998. godini.
Subvencije iz državnoga proračuna iznose 832,1 milijun kuna i to
750 milijuna kuna kao naknada za troškove održavanja
infrastrukture te 82,1 milijun kuna kao sredstva za plaćanje kamata
na zajmove.
U usporedbi s prošlom godinom sredstva iz državnog proračuna manja
su za 78,4 milijuna kuna, a u cjelini nisu dostatna za održavanje
prijevoza na trenutačnoj razini, što se osobito tiče sredstava za
održavanje željezničke infrastrukture i za kapitalna ulaganja u
nju, istaknuli su u HŽ-u,
Troškovi su planirani u visini od 2,82 milijardi kuna i manji su za
5,6 posto. Od toga su za plaće planirana sredstva u iznosu od 1,097
milijardi kuna. U ovoj je godini planiran gubitak od 373 milijuna
kuna što je za 28,8 posto više od onoga iz 1998.
HŽ-ovim poslovnim planom predviđene su investicije od 477,8
milijuna kuna. Od toga će najveći iznos od 297,3 milijuna kuna biti
uložen u infrastrukturu, dok će u prijevoznu djelatnost biti
uloženo 168,6 milijuna kuna, a ostatak u druge djelatnosti.
Glavna ulaganja u infrastrukturu, kako su izvijestili iz HŽ-a,
odnose se na remont kolosijeka od 20 kilometara na pruzi Botovo-
Rijeka te u duljini od 52,9 kilometara na dionici od Oštarija do
Knina, a trebala bi se dovršiti i obnova na dionici od Vinkovaca do
Tovarnika što obuhvaća remont 25 kilometara kontaktne mreže te
obnovu 34 kilometara dalekovoda.
(Hina) alt ds