ZAGREB, 14. kolovoza (Hina) - Sindikat hrvatskih željezničara(SHŽ) reagirao je danas na pismo Sindikata hrvatskih strojovođa(SHS) premijeru Zlatku Mateši, u kojem je SHS, nakon nedavne prodaje triju starih manevarskih lokomotiva, od
kojih je jedna osposobljena za novog vlasnika, postavio pitanje o "kako to da u HŽ-u nikom nije palo na pamet da za svoje potrebe od tri neispravne lokomotive slože jednu ispravnu?".
ZAGREB, 14. kolovoza (Hina) - Sindikat hrvatskih željezničara(SHŽ)
reagirao je danas na pismo Sindikata hrvatskih strojovođa(SHS)
premijeru Zlatku Mateši, u kojem je SHS, nakon nedavne prodaje
triju starih manevarskih lokomotiva, od kojih je jedna
osposobljena za novog vlasnika, postavio pitanje o "kako to da u HŽ-
u nikom nije palo na pamet da za svoje potrebe od tri neispravne
lokomotive slože jednu ispravnu?". #L#
SHS je, pojašnjava SHŠ, pitanje postavio u kontekstu "afere" u vezi
s prodajom triju neispravnih lokomotiva CIOS-u, pri čemu se
osporava, to što je jedna od radionica za račun i na trošak CIOS-a
jednu od tih lokomotiva kasnije osposobila.
SHŽ podsjeća da je riječ o manevarskim lokomotivama koje su odavno
ocijenjene kao neupotrebljive, tako da se u vučnom parku nalaze još
samo dvije ispravne lokomotive te serije. SHŽ tvrdi da su sporne su
lokomotive otpisane još 1996. na osnovu potreba Službe za vuču
vlakova.
Tako postavljeno pitanje SHS-a dovodi u sumnju cijelu djelatnost
održavanja željezničkih vozila, ističe u pismu SHŽ, podsjećajući
da radnici na održavanju željezničkih vozila već deset godina
upotrebljavaju polovne rezervne dijelove s otpisanih vozila.
Da su se ti polovni dijelovi prodavali u staro željezo, po procjeni
SHŽ-a, trošak održavanja bio bi veći za više stotina milijuna
kuna.
Sve češće se događa da lokomotive i vagone u vlasništvu korisnika
željezničkih usluga održavaju neovlaštene i neatestirane
radionice. Upravo stoga, sa stajališta sigurnosti, SHŽ ocijenio je
pozitivnim to što je navedena lokomotiva popravljena u ovlaštenoj
radionici HŽ-a, a na trošak vlasnika.
Uz pojašnjavanje "afere" o prodaji triju lokomotiva Sindikat
hrvatskih željezničara, koji okuplja 80 posto radnika na
održavanju željezničkih vozila i 90 posto inženjera u HŽ-u, u pismu
premijeru Mateši založe se i daljnje ozbiljne promjene u Hrvatskim
željeznicama.
(Hina) pp/kt gk