ZAGREB, 10. kolovoza (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u prvih su šest ovogodišnjih mjeseci zabilježile 25 posto manje radne rezultate nego u istom lanjskom razdoblju. Rezultat je to malog rada riječke i bakarske luke, smanjenja
velikih investicijskih radova kao što su izgradnja cesta, smanjenja predaje na prijevoz umjetnih gnojiva te smanjenja prijevoza roba iz smjera srednje i istočne Europe prema Sloveniji i Italiji pod utjecajem 'kosovske krize', navode iz HŽ-a.
ZAGREB, 10. kolovoza (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u prvih su
šest ovogodišnjih mjeseci zabilježile 25 posto manje radne
rezultate nego u istom lanjskom razdoblju. Rezultat je to malog
rada riječke i bakarske luke, smanjenja velikih investicijskih
radova kao što su izgradnja cesta, smanjenja predaje na prijevoz
umjetnih gnojiva te smanjenja prijevoza roba iz smjera srednje i
istočne Europe prema Sloveniji i Italiji pod utjecajem 'kosovske
krize', navode iz HŽ-a.#L#
Tako je u prvih šest ovogodišnjih mjeseci utovareno 2,4 milijuna
tona robe ili 17,3 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, a
istovareno 2,42 milijuna tona ili 10,13 posto manje. Utovar se
odvijao u 61.595 vagona ili 21.311 vagona manje, a istovar u 60.673
vagona ili 17.499 vagona manje. I transportni učinak, mjeren
netotonskim kilometrima (NTKM), bio je 19,85 posto manji a
ostvareno je 757,9 milijuna NTKM.
Kako su istaknuli u HŽ-u, u narednom razdoblju očekuje se približno
ista dinamika prijevoza, a trebalo bi poboljšati prijevozne i
propusne moći pruga vezanih za Bosnu i Hercegovinu, te smanjiti
administrativne prepreke koje se javljaju prilikom prijelaza roba
preko granica.
Obrazlažući razloge takvih smanjenih učinaka u HŽ-u napominju kako
se nisu ostvarila predviđanja o značajnijem porastu rada na pruzi
od Savskog Marofa do Tovarnika, najvećim dijelom zbog kosovske
krize. Ni oživljavanje gospodarstva u susjednoj BiH te povećanje
opsega prijevoza ne idu dinamikom koja se očekivala.
Posebno su, međutim, nepovoljna kretanja u prometu na riječkom
području. Zbog malog rada u lukama Rijeci i Bakru u lipnju je,
primjerice, utovar vagona bio manji za 70 posto nego u istom
prošlogodišnjem mjesecu. Teškoće s kojima se suočava riječka luka
osjetno se odražavaju na željeznicu.
Ako se pogleda rad luke u Kopru, može se zaključiti kako problem
nije u nedostatku tereta na sjevernojadranskom smjeru. U koparskoj
luci u prvom je ovogodišnjem polugodištu ostvaren promet od 4,5
milijuna tona, što riječka luka neće ostvariti ni u cijeloj godini.
Lukom u Kopru koriste se gospodarstvenici iz Austrije, Mađarske,
Slovačke i upravo zahvaljujući tom tranzitu Slovenske željeznice
ostvaruju relativno zadovoljavajuće prijevozne rezultate,
napominju u HŽ-u.
Oživljavanje rada na riječkom smjeru, stoga je, drže u HŽ-u, jedan
od osnovnih zadataka svih čimbenika koji sudjeluju u riječkom
prometnom lancu. Uz oživljavanje rada na desetom i petom
paneuropskom koridoru, do kojeg će prije ili kasnije doći, time bi i
rad Hrvatskih željeznica mogao biti osjetno veći.
(Hina) tp ds