ZAGREB, VIROVITICA, 1. srpnja (Hina) - Neki ljudi tugu "liječe" kupovanjem. Samo oni znaju koliko je tuga skupa. Za terapijom nepotrebnog kupovanja poseže oko jedan posto populacije, navodi se u napisu Ovisnost o kupovanju,
objavljenom u Virovitičkom listu. L#L "Patološko ili kompulzivno kupovanje" započinje u pubertetu u trenutku kad se roditeljska ljubav nastoji nadomjestiti nepotrebnim trošenjem, kupovanjem tolikih nepotrebnih stvari, gomilanjem igračaka, navodi se u nastavku. Neki od "manijaka kupovanja" ističu kako su kreditne kartice na njih djelovale kao okidač za početak poremećaja. Patološki potrošači prosječne su stari oko četrdeset godina, među njima je 6 posto muškaraca, a ostalo su žene. Samo kupovanje oboljeli povezuju sa osjećajem snage, sreće, releksacije, te osjećajem ispunjenja unutrašnje praznine. Međutim, taj osjećaj moći i nadmoći traje kratko, te nakon njegova gubitka slijedi još jači osjećaj krivnje i depresije, uz novi pad samopouzdanja. Nakon toga slijedi novi ciklus patološkog obilaženja trgovina. Naime, krizno stanje moguće je olakšati jedino kupovinom (ne)potrebnih stvari, ali zadovoljenje traje kratko i treba ga neprestance obnavljati. Naravno, ako novčanik nije prazan, jer radi se o skupoj "terapiji" koju sebi mogu
ZAGREB, VIROVITICA, 1. srpnja (Hina) - Neki ljudi tugu "liječe"
kupovanjem. Samo oni znaju koliko je tuga skupa. Za terapijom
nepotrebnog kupovanja poseže oko jedan posto populacije, navodi se
u napisu Ovisnost o kupovanju, objavljenom u Virovitičkom listu.
L#L
"Patološko ili kompulzivno kupovanje" započinje u pubertetu u
trenutku kad se roditeljska ljubav nastoji nadomjestiti
nepotrebnim trošenjem, kupovanjem tolikih nepotrebnih stvari,
gomilanjem igračaka, navodi se u nastavku. Neki od "manijaka
kupovanja" ističu kako su kreditne kartice na njih djelovale kao
okidač za početak poremećaja. Patološki potrošači prosječne su
stari oko četrdeset godina, među njima je 6 posto muškaraca, a
ostalo su žene. Samo kupovanje oboljeli povezuju sa osjećajem
snage, sreće, releksacije, te osjećajem ispunjenja unutrašnje
praznine. Međutim, taj osjećaj moći i nadmoći traje kratko, te
nakon njegova gubitka slijedi još jači osjećaj krivnje i depresije,
uz novi pad samopouzdanja. Nakon toga slijedi novi ciklus
patološkog obilaženja trgovina. Naime, krizno stanje moguće je
olakšati jedino kupovinom (ne)potrebnih stvari, ali zadovoljenje
traje kratko i treba ga neprestance obnavljati. Naravno, ako
novčanik nije prazan, jer radi se o skupoj "terapiji" koju sebi mogu
priuštiti samo najbogatiji.
(Hina) mvr ld