FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POČEO ZNANSTVENI SKUP "OTVORENA PITANJA POVIJESTI HRVATSKE FILOZOFIJE"

ZAGREB, 23. lipnja (Hina) - U Institutu za filozofiju u Zagrebu počeo je danas trodnevni znanstveni skup "Otvorena pitanja povijesti hrvatske filozofije" na kojem sudjeluje tridesetak znanstvenika i sveučilišnih profesora filozofije. Od 1979., kada je Institut za filozofiju organizirao prvi filozofski skup "O filozofskoj misli Frane Petrića", to je deveti skup hrvatkih filozofa, koji nastoje upozoriti na značenje hrvatske filozofije u obzoru europske i svjetske znanosti.
ZAGREB, 23. lipnja (Hina) - U Institutu za filozofiju u Zagrebu počeo je danas trodnevni znanstveni skup "Otvorena pitanja povijesti hrvatske filozofije" na kojem sudjeluje tridesetak znanstvenika i sveučilišnih profesora filozofije. Od 1979., kada je Institut za filozofiju organizirao prvi filozofski skup "O filozofskoj misli Frane Petrića", to je deveti skup hrvatkih filozofa, koji nastoje upozoriti na značenje hrvatske filozofije u obzoru europske i svjetske znanosti.#L# Otvarajući skup, direktor Instituta za filozofiju Pavao Barišić napomenuo je kako se u bogatstvu struja europske filozofske misli ogleda i hrvatska filozofija. Govoreći o "Povijesti hrvatske filozofije na filozofskim razdjelnicama Europe", Barišić je upozorio kako hrvatska filozofija još nije izašla na povijesnu pozornicu iako je Franjo Marković pola stoljeća prije, nego neki drugi europski narodi, izradio nacrt za nacionalnu filozofiju. "Nijedan svjetski nacrt filozofije ne bilježi sintagmu hrvatska filozofija", ustvrdio je Barišić. Dodao je kako se hrvatski filozofi ne obrađuju u europskim pregledima filozofije kao hrvatski, nego pripadnici određenoga kulturnog kruga. Njihovo se nacionalno podrijetlo ne spominje, već se spominju grad ili regija kao mjesto rođenja. Po Barišićevim riječima, dok je u prošlom stoljeću bio u Europi prisutan "proces nacionalizacije" filozofija, danas je gotovo programatska tendencija - zahtjev za regionalizacijom filozofije. Stjepan Krasić primijetio je kako Talijani uvrštavaju u svoj filozofski nacionalni korpus sve nacionalne mislitelje bez obzira na to gdje su djelovali i jezik na kojem su pisali, a istodobno niječu nacionalnu pripadnost hrvatskih mislitelja, obrazlažući kako svojim djelom pripadaju talijanskoj kulturi. Danilo Pejović je dodao kako ne možemo tražiti od drugih da pišu o nama, kada mi sami o sebi ne pišemo. Govoreći o "Nacionalnoj filozofiji u europskom kontekstu", Danilo Pejović je napomenuo da je Hrvatska zemljopisno, kulturno- povijesno i filozofski u Europi. "Imamo zajedničku baštinu - antiku i kršćanstvo", rekao je. Upitavši tko pripada i na koji način nacionalnoj filozofiji, Pejović je ustvrdio kako je u 20. stoljeću to lako odrediti, "po jeziku djela", ali što se ide više u prošlost, svar postaje složenija. Podsjetivši kako je Petrić bio neoplatonist, zapitao je po čemu on spada u hrvatsku filozofiju, kad je pisao na latinskom jeziku i živio i djelovao u inozemstvu. "On pripada europskoj filozofiji, kao i Bošković i mnogi drugi", rekao je, dodavši kako se ipak ne može staviti granica između nacionalnog i univerzalnog iako je filozofija univerzalna manifestacija bića. U izlaganju o "Problemima nacionalne filozofije" Franjo Zenko je istaknuo kako je geneza hrvatske filozofije vezana uz Hrvatski narodni preporod te kako sve male nacije nastoje sve svoje filozofe integrirati u nacionalnu filozofiju. Tako se u hrvatsku filozofiju, kako je rekao, može uvrstiti sve filozofe koji su pisali djela na području Hrvatske te sve filozofe hrvatskoga roda koji su pisali izvan domovine i na bilo kojem drugom jeziku. Stoljetno zaostajanje predstavljanja hrvatske filozofije u svijetu prevladat će se, po ocjeni sudionika skupa, kad budemo imali cjelovitu povijest hrvatske filozofije. U prijepodnevnom radu skupa sudjelovali su i Ljerka Schiffler, Zdravko Radman i Boris Kalin. (Hina) mc mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙