TOKIO, 4. ožujka (Hina/AFP) - Potrošnja vina u Japanu udvostručila se u 1998., zahvaljujući činjenici da sve više mladih, posebno žena, daje prednost vinu pred sakeom ili pivom, kako zbog koristi za zdravlje tako i zbog profinjenijeg
imagea.
TOKIO, 4. ožujka (Hina/AFP) - Potrošnja vina u Japanu udvostručila
se u 1998., zahvaljujući činjenici da sve više mladih, posebno
žena, daje prednost vinu pred sakeom ili pivom, kako zbog koristi za
zdravlje tako i zbog profinjenijeg imagea.#L#
Japan je u prošloj godini uvezao 3.404.050 hektolitara vina, što je
2,14 puta veća količina nego u 1997., prema statističkim podacima
carinske uprave u Tokiju, koja napominje da se radi o "rekordnim
brojkama".
"1998. je povijesna godina. Rezultati premašuju i
najoptimističnija očekivanja", ocjenjuje Juan-Charles Croin,
direktor Sopexa za Japan, organizacije zadužene za promociju
francuskih poljoprivrednih proizvoda u inozemstvu. "Eksplozija"
tržišta zabilježena je i u drugim azijskim regijama, od čega
najveću korist imaju zemlje proizvođači crnih vina.
Francuska je na prvom mjestu izvoznika s 1.119.680. hekti vina, što
joj osigurava 32.9 posto tržišta po količini i 51.7 posto po
vrijednosti. Najtraženije su butelje beaujolaisa, s rastom
narudžbi od 600 posto, i bordeaux, za koji je Japan postao jedno od
tri glavna strana tržišta.
Daleko iza Francuske slijedi Italija s 14.7 posto tržišta, a potom
Čile, koji sa 9.7 posto tržišta simbolizira oduševljenje za "vina
novog svijeta". Iza Čilea slijede SAD, odnosno Kalifornija, te
potom Njemačka i Španjolska.
Rast uvoza vina nastavit će se i u 1999. "ali u slabijem ritmu" nego
prošle godine, predviđaju u japanskoj carini.
Konzumiranje vina po stanovniku u Japanu je 1997. iznosilo 1.7
litara, dok je u 1998. prosječni stanovnik potrošio 3.5 litara, što
je dvostruko manje od Amerikanca (7 litara), ili neusporedivo s
prosječnim Talijanom (60 litara) ili pak svjetskim prvacima
Francuzima sa 63 litre po stanovniku.
Profesionalci ne skrivaju optimistička očekivanja u daljnji rast
japanskog tržišta, budući da su nosioci potrošnje mladi ljudi, što
potvrđuje i uspjeh "vinskih barova" koji niču u onim četvrtima
Tokija koje su "in", kao što su Rappongi i Ginza, u koje izlaze
medijski poznati 30-godišnjaci.
"Mlade žene su te od kojih potiče vinski bum: vino za njih
predstavlja lagano, blagotvorno piće, ukorijenjeno u kulturi i
prije svega, društveno prihvatljivo", kaže Jean-Charles Croin, za
kojeg "vino, poput mobitela, pomalo simbolizira emancipaciju
Japanki".
"Na kraju dana, mlade zaposlene službenice naručuju bordeaux na
butelje, a ne više na čaše, kao što je to bilo zadnjih nekoliko
godina", potvrđuje Seiji Sato poslovođa restorana "Alloro".
Kao potvrda velike ekspanzije vinskog tržišta, Japan će godine
2000. biti domaćinom međunarodne izložbe vina Vinexpo, za azijsko-
pacifičku regiju.
(Hina) dh bnš