FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GODINA 1998. - "POVIJESNA" ZA POTROŠNJU VINA U JAPANU

TOKIO, 4. ožujka (Hina/AFP) - Potrošnja vina u Japanu udvostručila se u 1998., zahvaljujući činjenici da sve više mladih, posebno žena, daje prednost vinu pred sakeom ili pivom, kako zbog koristi za zdravlje tako i zbog profinjenijeg imagea.
TOKIO, 4. ožujka (Hina/AFP) - Potrošnja vina u Japanu udvostručila se u 1998., zahvaljujući činjenici da sve više mladih, posebno žena, daje prednost vinu pred sakeom ili pivom, kako zbog koristi za zdravlje tako i zbog profinjenijeg imagea.#L# Japan je u prošloj godini uvezao 3.404.050 hektolitara vina, što je 2,14 puta veća količina nego u 1997., prema statističkim podacima carinske uprave u Tokiju, koja napominje da se radi o "rekordnim brojkama". "1998. je povijesna godina. Rezultati premašuju i najoptimističnija očekivanja", ocjenjuje Juan-Charles Croin, direktor Sopexa za Japan, organizacije zadužene za promociju francuskih poljoprivrednih proizvoda u inozemstvu. "Eksplozija" tržišta zabilježena je i u drugim azijskim regijama, od čega najveću korist imaju zemlje proizvođači crnih vina. Francuska je na prvom mjestu izvoznika s 1.119.680. hekti vina, što joj osigurava 32.9 posto tržišta po količini i 51.7 posto po vrijednosti. Najtraženije su butelje beaujolaisa, s rastom narudžbi od 600 posto, i bordeaux, za koji je Japan postao jedno od tri glavna strana tržišta. Daleko iza Francuske slijedi Italija s 14.7 posto tržišta, a potom Čile, koji sa 9.7 posto tržišta simbolizira oduševljenje za "vina novog svijeta". Iza Čilea slijede SAD, odnosno Kalifornija, te potom Njemačka i Španjolska. Rast uvoza vina nastavit će se i u 1999. "ali u slabijem ritmu" nego prošle godine, predviđaju u japanskoj carini. Konzumiranje vina po stanovniku u Japanu je 1997. iznosilo 1.7 litara, dok je u 1998. prosječni stanovnik potrošio 3.5 litara, što je dvostruko manje od Amerikanca (7 litara), ili neusporedivo s prosječnim Talijanom (60 litara) ili pak svjetskim prvacima Francuzima sa 63 litre po stanovniku. Profesionalci ne skrivaju optimistička očekivanja u daljnji rast japanskog tržišta, budući da su nosioci potrošnje mladi ljudi, što potvrđuje i uspjeh "vinskih barova" koji niču u onim četvrtima Tokija koje su "in", kao što su Rappongi i Ginza, u koje izlaze medijski poznati 30-godišnjaci. "Mlade žene su te od kojih potiče vinski bum: vino za njih predstavlja lagano, blagotvorno piće, ukorijenjeno u kulturi i prije svega, društveno prihvatljivo", kaže Jean-Charles Croin, za kojeg "vino, poput mobitela, pomalo simbolizira emancipaciju Japanki". "Na kraju dana, mlade zaposlene službenice naručuju bordeaux na butelje, a ne više na čaše, kao što je to bilo zadnjih nekoliko godina", potvrđuje Seiji Sato poslovođa restorana "Alloro". Kao potvrda velike ekspanzije vinskog tržišta, Japan će godine 2000. biti domaćinom međunarodne izložbe vina Vinexpo, za azijsko- pacifičku regiju. (Hina) dh bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙