LONDON, 2. ožujka (Hina/AFP) - National Gallery, najugledniji londonski muzej, pita se o podrijetlu desetak majstorskih platna u njegovom posjedu, koja su, moguće, ukrali nacisti tijekom tridesetih i četrdesetih, saznaje se u
ponedjeljak iz muzeja.
LONDON, 2. ožujka (Hina/AFP) - National Gallery, najugledniji
londonski muzej, pita se o podrijetlu desetak majstorskih platna u
njegovom posjedu, koja su, moguće, ukrali nacisti tijekom
tridesetih i četrdesetih, saznaje se u ponedjeljak iz muzeja. #L#
Među tim su djelima dva Moneta, jedan Delacroix i jedan Courbet,
potencijalne vrijednosti od nekoliko milijuna funti na tržištu
umjetnina.
Muzej je u najnovijem izdanju specijalizirane revije "Art
Newspaper" objavio popis 120 izloženih slika čija povijest,
tijekom razdoblja Trećeg Reicha, nije mogla biti u potpunosti
rekonstruirana. Nada se, na taj način, doći do informacija koje
nedostaju.
Sumnje o eventualnoj krađi odnose se samo na osam do dvanaest platna
koja su pripadala zbirkama izvan Ujedinjenog Kraljevstva ili su ih
prodali pariški trgovci, danas sumnjičeni da su surađivali s
nacistima. Druga djela s popisa nisu, a priori, nikada napustila
britansko tlo.
Od platna čije je podrijetlo upitno, National Gallery spominje "La
pointe de la heve Sainte-Adresse" Claudea Moneta, koju su prodali
nacisti 1940., mrtvu prirodu Bosschaerta i drugu Courbeta, koju je
1949. posjedovala pariška galerija Daber. Ta je galerija spomenuta
u izvješću američkog Ministarstva rata iz 1946. kao galerija koja
je surađivala s njemačkim okupatorom.
"Bit će uvijek mali broj djela kojima će biti nemoguće saznati
podrijetlo. Moramo njihov broj smanjiti na minimum, to je jedini
cilj objavljivanja popisa", objasnio je u ponedjeljak direktor
Konferencije dužnosnika britanskih nacionalnih muzeja Nicholas
Serota.
Potreba muzeja da razjasne takve slučajeve došla je do izražaja
nakon što je krajem prošle godine u Washingtonu održana
konferencija o blagu koje su otuđili nacisti.
(Hina) bnš bnš