FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: 2005. RIJEČNIM PLOVNIM PUTOVIMA 3,5 MIL. T TERETA

ZAGREB, 25. siječnja (Hina) - Prijevoz tereta u riječnom prometu mogao bi već 2005. desegnuti 3,5 milijuna tona, od čega 1,7 milijuna u unutarnjem i 1,8 milijuna tona u međunarodnom prometu. Preduvjet za to je da promet u unutarnjim plovnim putovima 2000. bude u približnom obujmu kao 1990. te da se izgradi kanal Dunav-Sava od Vukovara do Šamca i pusti u promet do 2005., stoji u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, koji će se uskoro naći pred Hrvatskim državnim saborom.
ZAGREB, 25. siječnja (Hina) - Prijevoz tereta u riječnom prometu mogao bi već 2005. desegnuti 3,5 milijuna tona, od čega 1,7 milijuna u unutarnjem i 1,8 milijuna tona u međunarodnom prometu. Preduvjet za to je da promet u unutarnjim plovnim putovima 2000. bude u približnom obujmu kao 1990. te da se izgradi kanal Dunav-Sava od Vukovara do Šamca i pusti u promet do 2005., stoji u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, koji će se uskoro naći pred Hrvatskim državnim saborom. #L# Za razvoj riječnog prometa nužno je povezivanje srednje Europe s Jadranom plovnim putovima rijeke Dunav, kanalom Dunav-Sava, rijekom Savom do Siska i Zagreba. Odatle bi se promet nastavljao željeznicama do jadranskih luka Rijeke i Ploče. Osim toga, potrebno je povećati udjel riječnog prometa s tri na 15 posto obujma prijevoza u odnosu na ostale prijevozne grane. Prema prognozama iz Strategije prometnog razvitka, riječni promet će nešto brže rasti od 2000. do 2005. i to četiri do pet posto na godinu. Ako se ostvare pretpostavke o kanaliziranju Save i Drave 2020. na kanalu Dunav-Sava, može se očekivati ukupan promet od otprilike 6,3 milijuna tona tereta, a 2030. približno 9,3 milijuna tona. Promet na Savi, bez lokalnog prijevoza šljunka i poljodjelskih proizvoda, 2020. može iznositi tri do pet milijuna tona, a 2030. četiri do osam milijuna tona, dok se na Dravi može očekivati znatno manji promet. U riječni promet se do 2010. predviđa uložiti 1,19 milijuna američkih dolara. Ponajprije će se iskoristiti za izgradnju kanala Vukovar-Šamac i riječnih luka, održavanje i razvitak sustava sigurnosti riječnih plovnih putova, te kanaliziranje Save i Drave. Osim toga, u skladu s europskim normama, nužno je obnoviti i riječnu flotu, tj. vučenu tehnologiju zamijeniti potiskivanom, a najveći dio kapaciteta zamijeniti samohodnim brodovima. Budući da su brodarske tvrtke u pravilu privatizirane, očekuje se da će se flota obnavljati u skladu s prijevoznim potrebama i to sredstvima privatnog kapitala. Izgradnja remontnih brodogradilišta za potrebe održavanja domaće flote predviđena je u Sisku, Vukovaru i Belišću. Za to već postoji interes ulagača, no, potrebno je osigurati kreditna sredstva ili neposrednu pomoć države za njihovu izgradnju. (Hina) alt vel

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙