FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: NA TRI PLOVNA HRVATSKA PODRUČJA 2010. - 4,005 MIL PUTNIKA

ZAGREB, 21. siječnja (Hina) - Na tri plovna područja hrvatskog pomorskog putničkog prometa - riječkom, zadarskom i splitskom, očekuje se da će 2010. broj prevezenih putnika dosegnuti 4,005 milijuna, što je 213 posto više u usporedbi s 1996. Predviđa se da će prevezenih vozila u toj godini biti 3,572, tj. 178 posto više, stoji u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, koji će se uskoro naći pred Hrvatskim državnim saborom.
ZAGREB, 21. siječnja (Hina) - Na tri plovna područja hrvatskog pomorskog putničkog prometa - riječkom, zadarskom i splitskom, očekuje se da će 2010. broj prevezenih putnika dosegnuti 4,005 milijuna, što je 213 posto više u usporedbi s 1996. Predviđa se da će prevezenih vozila u toj godini biti 3,572, tj. 178 posto više, stoji u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, koji će se uskoro naći pred Hrvatskim državnim saborom. #L# Za pomorski su promet do 2010. predviđena ulaganja od 2,790 milijuna američkih dolara, s prioritetima modernizacije i obnove Luke Rijeka, Luke Ploče, Luke Split, Luke Zadar i Luke Dubrovnik. I u ostalim lukama otvorenim za javni promet bit će potrebno izgraditi i modernizirati trajektna pristaništa za prihvat brodova suvremene tehnologije. Naime, teretni promet hrvatskih luka je 1990. dosegnuo 13,345 milijuna tona. Nakon toga se zbog ratnih zbivanja, koja su za sobom vukla i rizike, te zastarjelosti tehnologija, promet u njima smanjio 2,5 puta. Kako je istaknuto u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, veliku perspektivu u razvitku pomorskog prometa imaju trajektne linije između Italije i Hrvatske. Na trajektnoj liniji Split - Ankona u 2010. bi broj prevezenih putnika trebao iznositi 664,7 tisuća, što je 708 posto nego 1996. Osobnih vozila bilo bi prevezeno 134,4 tisuće ili 361 posto više, te teretnih 45,5 tisuća - 180 posto više. I na ostalim trajektnim linijama između Hrvatske i Italije prijevoz putnika i vozila znatno bi se povećao u odnosu na 1996. I gospodarski razvitak, kao i revitalizacija hrvatskih jadranskih otoka, ovisit će o kvalitetnim, udobnim i brzim pomorskim linijama između kopna i otoka te između otoka. Osim toga, na kvalitetnije pomorsko prometno povezivanje otoka odlučujući utjecaj imat će upravo razvitak otočnih trajektnih i ostalih luka. Postojeće trajektne linije trebalo bi poboljšati uvođenjem modernih, udobnih i brzih trajekata. Jedno od mogućih rješenja kvalitetnijeg i bržeg povezivanja otoka s kopnom, i otoka međusobno, je u odvajanju prijevoza putnika od prijevoza vozila, tj. tereta. Tim bi se razdvajanjem prijevoz putnika obavljao brzim i udobnim katamaranima - brzine veće od 30 čvorova, dok bi se prijevoz vozila i tereta obavljao nešto sporijim, ali i jeftinijim trajektima, stoji u Strategiji. (Hina) alt vel

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙