FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: 90% ŽELJEZ. PROMETA DO 2020. NA DIJELOVIMA EUROPSKIH KORIDORA

ZAGREB, 21. siječnja (Hina) - Prema dugoročnim prognozama željezničkog prometa u Hrvatskoj do 2020. se očekuje da će se više od 90 posto prometa ostvarivati na pravcima koji su dijelovi europskih prometnih koridora, a čine manje od 50 posto od 2726,5 kilometara ukupne dužine pruga u Hrvatskoj, stoji u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, koja će se uskoro naći pred Hrvatskim državnim saborom.
ZAGREB, 21. siječnja (Hina) - Prema dugoročnim prognozama željezničkog prometa u Hrvatskoj do 2020. se očekuje da će se više od 90 posto prometa ostvarivati na pravcima koji su dijelovi europskih prometnih koridora, a čine manje od 50 posto od 2726,5 kilometara ukupne dužine pruga u Hrvatskoj, stoji u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, koja će se uskoro naći pred Hrvatskim državnim saborom. #L# Tako bi broj prevezenih putnika od 2002. do 2010. rastao po stopi od 2,7 posto godišnje, a od 2010. do 2020. po stopi od 1,7 posto. U 2020. broj prevezenih putnika željeznicom iznosio bi 52,9 milijuna. Prijevoz tereta od 2002. do 2010. rastao bi po stopi od 5,2 posto, a od 2010. do 2020. po stopi od 2,9 posto. U 2020. količina prevezenog tereta dosegla bi 39,97 milijuna tona. Kako stoji u Strategiji prometnog razvitka, u prijevozu robe trebalo bi se opredijeliti za kombinirani prijevoz, radi preusmjeravanja prijevoza robe s cestovnog na željeznički prijevoz kao ekološki najopravdaniji oblik prometa. Takav je prijevoz nužan i zbog pomorske orijentacije i većega korištenja luka. No, prvenstveno je nužno provesti restrukturiranje Hrvatskih željeznica kako bi postale učinkovite na tržišnim načelima uz postepeno sve manje subvencije države. Tako je prvom etapom modernizacije i restrukturiranja HŽ-a od 1998. do 2002. predviđeno da se proizvodnost željeznica poveća 10,5 posto godišnje i to povećanjem transportnog učinka, uz smanjenje broja uposlenih. Troškovi poslovanja smanjit će se rješavanjem problema nerentabilnih pruga i vlakova u putničkom prometu, dok će se transfer za poslovanje Hrvatskih željeznica iz državnog proračuna svesti na razinu od 0,9 posto bruto društvenog proizvoda. Od 492,7 kilometara nerentabilnih pruga, čije je ukidanje Studijom o restrukturiranju HŽ-a predložila kanadska konzultantska tvrtka Canac, HŽ je u početnoj fazi redukcije prometa i pruga u Hrvatskoj predvidio ukidanje prometa na 188,5 kilometara. Riječ je o prugama Vinkovci-Gaboš-Osijek i Karlovac-Sisak koje i tako nisu u funkciji zbog ratnih razaranja i devastacije, te pruge Lupoglav-Raša s čijim bi se ukidanjem trebalo pričekati do donošenja razvojnih planova luke Rijeka. Investicije planirane za željeznicu u tom razdoblju predviđene su u visini između 2,64 do 3,1 milijardi kuna. U drugoj etapi modernizacije željezničkih kapaciteta predviđeno je podizanje razine usluga postojećih pruga, koje se nalaze na važnim europskim koridorima, na razinu koja je određena kao minimum za pruge toga ranga. Samo integriranje HŽ-a u Zajednicu željeznica Europske unije (GEB/CER/CCFE) obavljat će se prema dinamici koju će uvjetovati integriranje Hrvatske u Europsku uniju. Treća etapa modernizacije od 2010. do 2020. predviđa završetak gradnji započetih u prethodnom razdoblju. Ostvari će se strateške investicije koje će usluge na mreži pruga podići na razinu koja se traži za pruge uključene u paneuropsku prometnu mrežu. Njima je predviđeno povezivanje unutrašnjosti Hrvatske s jadranskom obalom. (Hina) alt vel

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙