FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA EZ GRANICE

Nadnaslov:Slobodan promet osoba na europskim "granicama" još ne vrijedi Naslov: Kako se putuje u EZ? Podnaslov:Bilateralni sporazumi još uvijek imaju prednost pred onim EZ-a, dok Europska komisija prijeti sudom članicama koje krše načelo slobodnog prometa Piše: Jean-Louis DOUBLET, AFP LUXEMBOURG - Slobodan promet osoba predviđen uspostavom jedinstvenog tržišta, koji je stupio na snagu siječnja 1993. godine, još nije postao činjenicom, sudeći po nepopustljivosti policijskih kontrola na aerodromima i vlakovima koji prometuju između europskih država, među kojima je i "Trans Europ Express" (TEE) koji povezuje Pariz i "prijestolnicu Europe" Bruxelles. Putnici TEE to svakodnevno isprobavaju na svojoj koži. Ako jedan od njih, državljanin zemlje članice Zajednice, odbije pokazati svoju putovnicu službeniku policije kada to od njega zatraži, policajac se poziva na Francusko-belgijsku konvenciju iz 1964. godine koja precizira da se, ukoliko nije bilo zaustavljanja na granici, "kontrole mogu obaviti bilo gdje u vlakovima između Pariza i Bruxellesa". On također ponosno navodi da je prvih dana siječnja presreo spektakularan broj putnika koji su prenosili drogu naivno vjerujući u "otvaranje granica". Bilateralni sporazumi izgleda još uvijek imaju prednost pred ugovorom koji je ustanovila EZ koji u svom članu 8.a predviđa da unutrašnje tržište postavljeno 1. siječnja "obuhvaća prostor bez unutrašnjih granica u kojem je osiguran slobodan promet roba, osoba, usluga i kapitala". Ako se carinske kontrole (prtljage i roba) više ne odvijaju na granicama od 1. siječnja, jedini napredak u tome primjećuje se na cestovnim granicama, gdje su policijske kontrole rijetke. Na aerodromima, putnici moraju proći kontrolu dok ne budu postavljeni odvojeni ulazi za putnike koji stižu s letova među zemljama zajednice i ostalih. Međunaslov: Europski komesar prijeti sudskom procedurom Europska komisija je u prvo vrijeme dala na znanje da želi se sloboda prometa primjenjuje na unutrašnje tržište od 1. siječnja 1993. godine te da neće oklijevati navesti države članice pred Europskim sudom pravde ako to ne bude slučaj. No ona nije tako postupila i dopustila je početkom godine "predah" državama članicama. Ali ton Europskog komesara, zaduženog za unutrašnje tržište, Raniera Vannija d'Archirafija, sada je oštriji. Nedavno je zaprijetio da će primijeniti legalnu i sudsku proceduru ako se prije kraja godine ne ustanovi nikakav napredak na aerodromima, a na kopnenim granicama do kraja ljeta. Krajem ljeta bi također trebalo primijeniti Konvenciju iz Schengena, potpisanu 1985. godine između devet od dvanaest zemalja članica EZ, koja predviđa postupno ukidanje kontrola na njihovim zajedničkim granicama zahvaljujući poboljšanju sudske i policijske suradnje. Ostale tri države koje nisu potpisnici (Ujedinjeno Kraljevstvo, Irsku i Dansku) i izgleda da se, glede kontrola na granicama, usmjeravaju prema uopćavanju sustava "blue wave" (plavi val) koji se sastoji u mahanju putovnicom tijekom prijelaza, kako bi se razlikovali državaljani zajednice od ostalih. Ali i za devet potpisnica Konvencije ukidanje kontrola ne znači i slobodan prijelaz preko granica po primjeru onoga što se sprovodi među zemljama Beneluxa. "Sukladno tekstu Konvencije iz Schengena, državljani zajednice mogu u principu prijeći te granice jednostavnim predočenjem valjane putovnice ili osobne karte. Postojeća situacija će dakle, ni manje ni više nego, biti zadržana", podsjetio je Archirafi. (Hina) br 122254 MET apr 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙