Izvješće je pred parlamentom u srijedu predstavio Andrzej Grzyb iz Europske pučke stranke u ime Odbora za okoliš, javno zdravlje i sigurnost hrane.
Poseban fokus stavljen je na pitanje nabave vozila javnog prijevoza. Izvjestitelj Grzyb naglasio je kako je javni prijevoz zaslužan za 60 posto onečišćenja u prometu.
U izvješću je istaknuto kako javna ulaganja u čista vozila mogu imati izravan učinak na čisti zrak za građane, čime se može riješiti dugotrajne probleme onečišćenja zraka i emisija stakleničkih plinova iz cestovnog prijevoza.
Grzyb se u svom prijedlogu zalaže za udio od 75 posto čistih vozila u javnom prijevozu, ali se uz pogon na električnu energiju zalaže i za korištenje biogoriva.
"Razgovarali smo s brojnim lokalnim tijelima u Talinu i drugdje. Pitali su nas je li važnije kupiti jedan električni autobus ili renovirati deset starijih koji imaju dizel motore?", rekao je Grzyb.
"Mislim da ćemo ostvariti puno bolje rezultate ako se odlučimo na obnovu voznog parka. Na taj će način Direktiva ostvariti svoj želje učinak", dodao je izvjestitelj.
Andrzej Grzyb očekuje kako pravila o kupnji čistih vozila neće stvoriti dodatna financijska opterećenja niti dovesti do eksternalizacije troškova kroz više cijene karata, više lokalne poreze ili smanjenje usluga javnog prijevoza.
Prijedlog izmjena Direktive u ime Europske komisije snažno je podržala povjerenica za promet Violeta Bulc, ocijenivši prihvaćanje izmjena kao "veliki korak u dekarbonizaciji mobilnosti".
"Pariški sporazum zahtijeva velika smanjenja emisija u svim dijelovima gospodarstva, uključujući i promet. Moramo osigurati da čvrsto stojimo na putu nultih emisija do sredine stoljeća. Dati ću svu potporu u narednim pregovorima, zaista pozdravljam vašu ambiciju", kazala je Bulc.
"Jedino raspoloživo čisto vozilo danas na tržištu je bicikl. Nula emisija ugljičnog dioksida. Nadam se da ćemo uvesti mjere za više bicikala u našim gradovima", naglasila je u raspravi Karima Delli iz Zelenih.
Europski parlament se početkom listopada zauzeo za vrlo za vrlo ambiciozne ciljeve u borbi za ekološki čišća vozila na europskim cestama. Parlamentarci su zatražili da se do 2025. godine emisija ugljičnog dioksida smanji za 25 posto, a do 2030. za 40 posto.