FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Odbor EP-a traži veća prava putnika u željezničkom prometu

Autor: Tomislav Kardum

BRUXELLES, 9. listopada 2018. (Hina) - Putnici u državama Europske unije moći će tražiti veće naknadu u slučaju kašnjenja vlakova, po direktivi o pravima putnika u željezničkom prometu koju je u utorak izglasao Odbor za promet i turizam Europskog parlamenta.

Putnici će u slučaju kašnjenja vlaka od 60 do 90 minuta moći zatražiti povrat od 50 posto iznosa karte, a u slučaju kašnjenja vlaka od 91 do 120 minuta putnici će imati pravo na povrat od 75 posto iznosa karte, predviđa usvojena direktiva. U slučaju kada bi vlak kasnio više od dva sata imali bi pravo na povrat cjelokupnog iznosa karte.

Po sadašnjim pravilima putnici u ovim slulčajevima mogu tražiti povrat 25 posto cijene krate u slučaju kašnjenja od 60 do 119 minuta, a 50 posto za kašnjenja veća od 120 minuta.

„Jako puno korisnika željezničkog prijevoza se boji da u slučaju kašnjenja vlaka, loše konekcije ili otkazivanja neće moći ostvariti nikakva prava. Tome pridonosi činjenica da većina država članica ima mehanizme kojima svoje željeznice izuzima iz obaveza o pravima potrošača. Danas je izglasan novi prijedlog prema kojem bi se putnike puno bolje zaštitilo“, ustvrdila je hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan koja je sudjelovala u izradi prijedloga

„Prijedlog također bolje regulira prava putnika koji imaju više karata za jedno putovanje, jer često u slučaju kašnjenja prvog vlaka, zakasnite na slijedeći. Uz to, regulira i pravo na informaciju. Dakle, putnik pri kupovini mora biti obaviješten o najboljim opcijama i o svojim pravima“, dodaje Borzan, navodi se u priopćenju ureda zastupnice.

Nakon glasanja u Odboru prijedlog treba proći završne pregovore s Vijećem i Komisijom te će o prijedlogu direktive glasati Europski parlament.

(Hina) xtok/xpp yakoz

An unhandled error has occurred. Reload 🗙