FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Skori kraj geoblokiranja i diskriminacije kupaca iz manjih članica EU-a

Autor: Alen Kozina;Ured zastupnice Biljane Borzan

ZAGREB, 23. studenoga 2017. (Hina) - Pregovarači Europskog parlamenta i Vijeća ovoga su tjedna završili pregovore o Direktivi o geoblokiranju i drugim vrstama diskriminacije utemeljenim na nacionalnosti, mjestu prebivališta ili boravišta na online tržištu, te će i hrvatski online kupci pod jednakim uvjetima kao i drugi građani Unije moći kupovati sa svih internetskih stranica u EU, priopćio je ured europarlamentarke Biljane Borzan u četvrtak.

Na direktivi je u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača radila i hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan.

”Dobre vijesti za Hrvatsku! Već od idućeg Božića hrvatski kupci će moći kupovati sa svih internetskih stranica u EU. Naime, do sada su hrvatski potrošači kao građani iz manje i novije države članice nerijetko diskriminirani tijekom kupovine online. Najčešće se događa da nam web trgovina odbija nešto prodati. Istraživanje Europske komisije je pokazalo kako čak 63% internet trgovaca ne prodaje van svoje države članice“, objašnjava Biljana Borzan, stoji u priopćenju.

Ukidanje barijera se odnosi samo na fizičke proizvode, a servisi za čitanje e-knjiga ili streaming glazbe možda će biti uključeni u zakon kroz iduće dvije godine.

Borzan je tražila i zabranu automatskog preusmjeravanja kupaca na nacionalne stranice. U pojedinim slučajevima kupce se automatski prebacuje na lokalnu stranicu s drugim proizvodima i cijenama. Uz to, ponekad nam se čak naplati i po višoj cijeni nego kupcima iz nekih drugih članica EU-a. Zabrana je usvojena.

Više od 30 posto hrvatskih građana redovito kupuje online  i taj broj se stalno povećava.

„Prekogranična online kupovina u EU čini tek 14 posto ukupne internetske kupovine. Ukidanjem ove barijere očekuje se njen rast. Online tržište ima veliki potencijal koji bi koristio i hrvatskim trgovcima i potrošačima. Procjena je da bi povećanje online trgovine sa sadašnjih pet posto na 15 posto značilo siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto“, navodi Borzan.

(Hina) xpp yakoz

An unhandled error has occurred. Reload 🗙