Komisija objašnjava da time želi osigurati da EU ispuni svoje ciljeve po Pariškom sporazumu o borbi protiv klimatskih promjena te da europska automobilska industrija bude konkurentna u proizvodnji vozila s niskom ili nultom razinom emisija.
"Europa sada nije na pravom putu", rekao je povjerenik za klimu i energetiku Miguel Arias Canete. "Kako bi predvodila globalni zaokret prema električnim vozilima, Europa se mora dovesti u red."
Objasnio je da se prijedlogom želi promijeniti sadašnje trendove u europskoj automobilskoj industriji, uključujući mali broj prodanih električnih automobila na kontinentu i činjenicu da radna mjesta u toj industriji odlaze u druge dijelove svijeta, uključujući SAD.
Povjerenik je rekao da će novi ciljevi pridonijeti i obnovi povjerenja u europske proizvođače automobila koje je narušeno skandalom zbog nedopuštenih emisija.
"Naš prijedlog ne uključuje nikakve specifične tehnološke kvote ili zahtjeve", rekao je Arias Canete. Prijedlog dopušta proizvođačima automobila da "odluče koje će tehnologije primijeniti kako bi ispunili svoje specifične ciljane emisije."
Plan predviđa također strože kontrole i kazne zbog emisija iz automobila.
Ako proizvođač prekorači svoje godišnje ciljeve, morat će platiti kaznu od 95 eura za svaki gram CO2 preko granice za svaki novi registrirani automobil.
Prijedlog moraju usvojiti Europski parlament i države članice da bi zaživio u praksi.