Izborno povjerenstvo najavilo je u srijedu dvije službene kampanje koje će biti suparničke do 23. lipnja: "Vote Leave" u korist Brexita, nasuprot proeuropske "The In Campaign". Službeni statusi daju im pravo da svaka potroši maksimum od 8,7 milijuna eura dok će ostale aktivističke skupine smjeti potrošiti maksimalnih 800.000 eura svaka.
Premijer David Cameron vodi kamp ostanka u bloku 28 braneći "posebni status" Velike Britanije unutar EU-a koji je ispregovarao u veljači s europskim partnerima. Od tada ponavlja da će zemlja biti bogatija i jača ostankom u EU-u. On vjeruje u pobjedu svoje kampanje iako to pitanje dijeli njegovu konzervativnu stranku te usprkos nedavnim teškoćama i njegovu padu popularnosti povezanima s otkrićem Panamskih dokumenata.
Glavne političke stranke i više najvažnijih poslodavaca u zemlji izjasnilo se u korist ostanka u EU-u. MMF je također dao na znanje da bi izlazak zemlje iz EU-a "mogao uzrokovati veliku regionalnu i svjetsku štetu uzdrmavši solidno etablirane trgovinske odnose".
No, u kampu sklonom izlasku zemlje iz EU-a, predvođenom vrlo popularnim konzervativnim gradonačelnikom Londona Borisom Johnsonom, namjeravaju uvjeriti Britance da bi mogli imati sjajniju budućnost poštedjevši se europskih administrativnih formalnosti.
Kampanja "Vote Leave" višestranačka je inicijativa koju podržava 128 konzervativnih zastupnika. U petak i subotu organizira pravi "blitz" događaja u cijeloj zemlji radi pohvale Brexita (British Exit).
"The In Campaign" pokrenula je ovog tjedna kampanju na YouTubeu pozivajući mlade da razgovaraju s djedovima i bakama i uvjere ih da glasuju u korist ostanka u EU.
Po anketi sveučilišta unutar projekta "What UK Thinks", predviđa se da će svaki kamp dobiti podršku od oko 50 posto.
Stopa sudjelovanja bit će ključni element rezultata, ocjenjuju stručnjaci.