Guthrie se vratila kući kako bi pomogla majci, no ondje se nakon niza godina lutanja našao i otac, koji je pun iznenađenja i tajni s kojima je sada odlučio suočiti svoju kćer i bivšu suprugu.
"Snimanje tog filma za mene je imalo terapeutski učinak, propitivala sam situaciju u trenutku dok se ona događala, nisam znala kako će završiti, niti u kojem će smjeru ići. Htjela sam pokušati pronaći smisao u kaosu u kojem sam se našla", rekla je Guthrie u razgovoru za Hinu.
Redateljica kaže kako možda i jest neobično snimati sebe u trenucima krize, ali to joj došlo prirodno. "Kao što mnogi pišu dnevnike kada prolaze kroz teško razdoblje, ja sam koristila kameru", napomenula je.
Ona ne vjeruje da film može donijeti neko konkretno rješenje za probleme u životu, no njoj je pomogao. "Kada pod mikroskopom sate i sate gledate svoju obitelj, učite o sebi i o ljudima oko sebe, pomirite se s razlikama. Sama činjenica da smo provodili toliko vremena zajedno djelovala je iscjeliteljski i, kao što kaže sam naslov, postali smo si bliži", rekla je.
Štoviše, film nije pomogao samo njoj, već i njezinoj majci, dok je otac bio manje voljan biti pred kamerom. "Iako je majka bila u lošem fizičkom stanju, mentalno je bila bistra i snimanje je za nju bilo motivirajuće. Planirale smo što ćemo zajedno raditi i to ju je guralo u zadnjim godinama života, bila je svjesna da će to postati svjedočanstvo njezinog života", ustvrdila je.
Guthrie je zadovoljna što je uspjela snimiti istovremeno univerzalan i osoban film s kojim se može poistovjetiti i publika, a nada se da će tako biti i na zagrebačkom festivalu. "Prvi put sam u Hrvatskoj i drago mi je da mogu sudjelovati na ZagrebDoxu, koji ima važno mjesto na sceni dokumentarnog filma. Privilegija je prikazati film pred tako velikom publikom i s tako dobrim filmovima u programu", rekla je.
Njezin film stigao je u Zagreb nakon uspješne festivalske promocije diljem svijeta, među ostalim, na prestižnom Hot Docsu osvojio je nagradu kao najbolji međunarodni dugometražni film. Na ZagrebDoxu je prikazan kao prvi film međunarodne konkurencije, koja u ponedjeljak donosi još festivalskih laureata.
Dokumentarni pobjednik Sundancea, "Čopor" newyorške autorice Crystal Moselle gotovo je nevjerojatna priča o šestorici braće Angulo koji, iako žive u srcu New Yorka, nikada nisu izlazili iz stana. Posljedica je to osebujnog odgoja njihovog oca, inteligentni su, školovani kod kuće, a jedini 'prozor u svijet' su im filmovi koje vjerno i predano rekonstruiraju.
Kako dječaci rastu, njihova želja za izlaskom sve je veća, a nakon što se jedan od njih na to odvaži i ostali počnu sanjati o tome. Redateljica ih prati na putu u svijet koji ih oduševljava "kao da su u nekom 3D filmu", ali se sve više javlja i pitanje je li to tako moralo biti i zbog čega im je oduzeta sloboda.
Još se jedna redateljica u današnjem programu bavi licem i naličjem onoga što vidimo ili mislimo da vidimo. Nizozemska redateljica Ester Gould prikazala je u filmu "Čudna ljubavna veza s egom" koliko se zapravo krije nesigurnosti iza samopouzdanja kojim pršti njezina sestra kojoj se divi od malena, a svoje je iskustvo prikazala u kontekstu virtualne stvarnosti i društvenih mreža. Film je nagrađen na prošlogodišnjoj IDFA-i.
Zanimljiv pogled na politička zbivanja daje film "Kod frizera" Iris Zaki, koja se zaposlila u frizerskom salonu u rodnoj Haifi, gdje u neformalnoj atmosferi sa svojim klijenticama razgovara o politici, okupaciji, ratu, ali i ljubavi. Ratne teme izravno i neizravno su obrađene i u filmovima "Moj Alep" Melisse Langer o devastiranom najvećem gradu u Siriji, "Reci proljeću da ne dolazi" Saeeda Tajia Faroukyja u kojem afganistanski vojnici govore o svojim strahovima, te kratkometražni pobjednik Sundancea "Lice Ukrajine: audicija za Oksanu Baiul", u kojem se susreće sjaj nekadašnje Olimpijke i novih nada djevojčica koje idu na audiciju kod nje s ratom i nacionalizmom potresenom zemljom.
Kako izgleda suvremena Kina bez uljepšavanja pokazuje film "Pjesnik na poslovnom putu" Jua Anquia, o mladom pjesniku koji na svojim putovanjima daje satiričnu i sentimentalnu sliku zemlje, kroz 16 dijelova, odnosno njegovih pjesama koje nastaju usput.
Biografski dox donosi priču o tragično preminulom frontmenu Nirvane Kurtu Cobainu, od rođenja u Aberdeenu do samoubojstva prije dvadesetak godina, otkrivajući niz dosad neprikazanih materijala iz njegova života, kućne filmove, dnevnike, snimke, fotografije, animacije.
Kontroverzni dox prikazuje potragu redatelja, Vlada Antonevicza za počiniteljima ubojstva prikazanog na You Tubeu - nakon što se ubacio među neonaciste osumnjičene za ubojstvo, autor ulazi u teme koje nije očekivao te pokušava saznati koja je uloga ruske tajne službe i zbog čega je niz ubojstava koji je uslijedio nakon objave te snimke naglo prestao.
Mladu ambicioznu afganistansku repericu kojoj okruženje nije nimalo sklono predstavlja film "Sonita" redateljice Rokhsareh Ghaem Maghami u Glazbenom globusu, dok se film "Ninnoc" redateljice Niki Padar, priča o potrebi mladih da se uklope među vršnjake nagrađena u Berlinu i na IDFA-i, prikazuje u sekciji Teen Dox.