Epidemiološko istraživanje obuhvatilo je 1951 ispitanika u devet gradova i sedam županija, po određenim dobnih skupinama, a među njima je bilo i 800 djece osnovnih škola.
Po stanju zubiju 12 godišnjaka, Hrvatska je, sa KEP indeksom od 4,5, na začelju među zemljama EU. Nešto bolja od Hrvatske je Bugarska sa 4,4, dok većina zemalja EU ima KEP indeks ispod 2.
Među sedam županija obuhvaćenih istraživanjem, najbolja je situacija u Varaždinskoj županiji, gdje je KEP indeks 2,52, Osječko-baranjskoj sa 3,4, Šibensko-kninskoj župaaniji sa3,5 te u Gradu Zagrebu gdje KEP indeks kod 12-godišnjaka iznosi 3,7. Lošije od posjeka je stanje u Splitsko-dalmatinskoj županiji, gdje je KEP indeks kod 12-godišnjaka 6,8, Istarskoj s 8,2 te u Brodsko-posavskoj županiji gdje je iznosi čak 11.
Broj karijesa, izvađenih i popravljenih zubiju kod 15-godišnjaka je još nepovoljniji i iznosi 5,4. Istraživanje je obuhvatilo i odrasle, pa u dobi od 35-45 godina KEP indeks iznosi 16,2, a kod osoba između 65 i 75 godina 23,6.
Predsjednik Upravnog vijeća HKDM Neven Vidović istaknuo je kako se radi o prvom takvom istraživanju u Hrvatskoj koje pokazuje stanje oralnog zdavlja, i to ne samo među 12-godišnjacima, već i u drugim dobnim skupinama. "Ovim istraživanjem u partnerstvu s Wrigleyem htjeli smo ukazati da nemamo epidmiološke pokazatelje i da zapravo ne znamo s čime se borimo", rekao je Vidović uz napomenu da u Hrvatskoj još uvijek postoje ljudi koji nikada nisu bili u ordinaciji dentalne medicine.
Vidović kaže kako su rezultati pokazali da je stanje oralnog zdravlja zabrinjavajuće te da je potrebno poduzeti prave korake kako bi se utjecalo na promjenu i unaprjeđenje postojeće situacije.
Ističe kako Hrvatska od 2003. ima Nacionalni program prevencije karijesa a od listopada ove godine i Nacionalni program prevencije i zaštite oralnog zdravlja, ali i da planiranje resursa u dentalnoj medicini nije moguće bez vjerodostojnih epidemioloških podataka o oralnom zdravlju.
Direktorica u tvrtke Wrigley Darja Šuštreršić kazala je kako je istraživanje provedeno u sklopu kampanje "Žvači, jer to znači promjenu" od svibnja do listopada ove godine, s ciljem podizanja oralne higijene i dentalnog zdravlja. Od svakog kupljenog paketića guma za žvakanje Orbit je za kampanju donirano pet lipa te je prikupljeno ukupno 250.000 kuna.