Udruga brodara BIMCO očekuje da će ukupni kapacitet flote kontejnerskih brodara ove godine porasti za 5,9 posto, usprkos procjenama o rekordnom otpisu kontejnerskih kapaciteta.
"Unatoč izazovima s kojima se suočavaju, manji prijevoznici i dalje imaju snažan apetit za novim kapacitetima", objavljeno je danas u glasniku brodara Alphalineru.
Cilj je naručivanja novih brodova smanjenje operativnih troškova odnosno korištenje prednosti ekonomije obujma koje idu na ruku najvećim prijevoznicima s najvećim brodovima.
Po pisanju Alphalinera, knjige narudžbi tri najveća prijevoznika, danskog Maersk Linea, švicarskog Mediteran Shipping Companyja i francuskog CMA CGM-a, trenutno čine 15,6 posto njihove sadašnje flote.
Knjige narudžbi idućih 18 prijevoznika po veličini zajedno su dosegnule 19,8 posto njihovih postojećih flota.
Devet od 17 prijevoznika izvijestilo je o pozitivnoj operativnoj dobiti u trećem tromjesečju, međutim izvedbe pojedinih prijevoznika bile su mješovite, a operativna dobit ili gubitak kretali se rasponu od minus 5,1 posto kompanije Regional Container Lines do plus 8,1 posto Maersk Linea.
"Najveći prijevoznici i dalje uživaju značajne prednosti ekonomije obujma, pri čemu Maersk i CMA CGM, prvi i treći prijevoznik po veličini, i dalje bilježe bolje rezultate od ostatka industrije", piše Alphaliner.
Maersk Line ove je godine preuzeo pet mega brodova kapaciteta po 18.270 TEU a još 16 brodova sličnog kapaciteta bit će dovršeno u južnokorejskom brodogradilištu DSME i dostavljeno u idućih godinu i pol dana.
Prosječni kapacitet kontejnerskih brodova na prometnim rutama između azijskih i sjevernoeuropskih luka premašio je ove godine 10.000 TEU.
U BIMCO-u ujedno očekuju da će u 2013. biti otpisano brodova ukupnog kapaciteta 450.000 TEU, što će biti najveći godišnji otpis u povijesti te industrije.
Industrija pomorskog kontejnerskog prijevoza imala je dosada problema s prevelikim kapacitetom zbog previše brodova i premalo robe za prijevoz uslijed ekonomske krize.