Čelnu poziciju preuzela je Indonezija koja je do sada bila na trećem mjestu, a popularnost temelji na širokom nizu sektora, od automobilske do elektroničke industrije, objavila je Japanska banka za međunarodnu suradnju (JBIC).
Kina je pala na četvrto mjesto nakon što je 21 godinu smatrana najperspektivnijim odredištem za inozemna ulaganja japanskih kompanija, objavio je JBIC u petak.
Banka je u istraživanju tražila od kompanija koje posluju u inozemstvu da imenuju pet država i regija s najboljim izgledima za poslovanje u iduće tri godine.
Od gotovo 500 tvrtki koje su pristale sudjelovati u istraživanju, njih 44,9 posto drži Indoneziju dobrom zemljom za poslovanje, dok je popularnost Kine potonula na najnižu razinu do sada, s udjelom od 37,5 posto, u odnosu na ranijih 62,1 posto.
Među tvrtkama koje su izostavile Kinu s ovogodišnje liste, četiri od njih 10 skrenulo je pozornost na više troškove rada i teškoće sa zapošljavanjem dovoljnog broja radnika.
Kao ostale prepreke navode se usporavanje kineskog gospodarstva, sve slabija konkurentnost i bilateralni politički odnosi, odnosno kinesko-japanski teritorijalni spor oko nenastanjenog otočja u Istočnom kineskom moru.
Indija je potvrdila drugo mjesto na listi najprivlačnijih investicijskih odredišta, iako ju navodi samo 43,6 posto tvrtki, u odnosu na prethodnih 56,4 posto, djelimice zbog povećanja troškova rada i loše infrastrukture.
Tajland se popeo na treće mjesto, s prošlogodišnje četvrte pozicije, ali istraživanje je provedeno prije oporbenih prosvjeda u toj zemlji.